Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Styly neverbálního chování učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00083932" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00083932 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Styly neverbálního chování učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Poster je věnován problematice neverbálního projevu učitelů ve výuce. V prostředí školní třídy hrají vysílané neverbální signály podstatnou úlohu. Významně se podílejí nejen na probíhajících interakcích mezi učitelem a žáky potažmo na ustavování jejich vzájemných vztahů, ale rovněž na výsledné efektivitě vyučovacího procesu. Téma bylo zkoumáno prostřednictvím sekundární analýzy dat formou nepřímého, nezúčastněného pozorování. U učitelů byly sledovány 4 formy neverbálních projevů ? haptika, proxemika, gestika a posturologie. Na základě jejich vzájemné provázanosti byla vytvořena klasifikace 3 stylů neverbálního chování učitelů. Tyto styly jsem pojmenovala katedrový, tabulový a žákovský podle toho, ve které části třídy tráví učitel většinu vyučovací hodiny.

  • Název v anglickém jazyce

    Teachers nonverbal behavior styles

  • Popis výsledku anglicky

    The poster focuses on the issues of teachers' non-verbal displays in the classroom. Non-verbal signals play a very important role in the school environment. They significantly contribute not only to the interactions between teachers and pupils and the formation of their mutual relationships, but also to the resulting efficiency of the schooling process. The topic was examined through secondary data analysis using the method of non-direct non-participant observation. Four types of teachers' non-verbal displays were observed ? haptics, proxemics, gestures, and posturology. Based on their interconnectedness, a classification of three teachers' nonverbal behavior styles was created. I have named these behavior patterns as follows: a teacher's-desk-style, aboard-style, and a pupil-style, according to the classroom section the teacher uses the most.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů