Styly neverbálního chování učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00083932" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00083932 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Styly neverbálního chování učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Poster je věnován problematice neverbálního projevu učitelů ve výuce. V prostředí školní třídy hrají vysílané neverbální signály podstatnou úlohu. Významně se podílejí nejen na probíhajících interakcích mezi učitelem a žáky potažmo na ustavování jejich vzájemných vztahů, ale rovněž na výsledné efektivitě vyučovacího procesu. Téma bylo zkoumáno prostřednictvím sekundární analýzy dat formou nepřímého, nezúčastněného pozorování. U učitelů byly sledovány 4 formy neverbálních projevů ? haptika, proxemika, gestika a posturologie. Na základě jejich vzájemné provázanosti byla vytvořena klasifikace 3 stylů neverbálního chování učitelů. Tyto styly jsem pojmenovala katedrový, tabulový a žákovský podle toho, ve které části třídy tráví učitel většinu vyučovací hodiny.
Název v anglickém jazyce
Teachers nonverbal behavior styles
Popis výsledku anglicky
The poster focuses on the issues of teachers' non-verbal displays in the classroom. Non-verbal signals play a very important role in the school environment. They significantly contribute not only to the interactions between teachers and pupils and the formation of their mutual relationships, but also to the resulting efficiency of the schooling process. The topic was examined through secondary data analysis using the method of non-direct non-participant observation. Four types of teachers' non-verbal displays were observed ? haptics, proxemics, gestures, and posturology. Based on their interconnectedness, a classification of three teachers' nonverbal behavior styles was created. I have named these behavior patterns as follows: a teacher's-desk-style, aboard-style, and a pupil-style, according to the classroom section the teacher uses the most.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů