Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00084531" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00084531 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://eknihy.knihovna.cz/kniha/digitalni-informacni-kuratorstvi-v-pedagogickem-kontextu" target="_blank" >http://eknihy.knihovna.cz/kniha/digitalni-informacni-kuratorstvi-v-pedagogickem-kontextu</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace Digitální informační kurátorství v pedagogickém kontextu představuje první českou monografii, která téma kurátorství přenáší do pedagogického prostředí. Nabízí jak širší pedagogický a technický pohled, tak také praktické informace a postřehy, takže může sloužit jako pedagogům praktikům, tak také teoreticky zaměřené odborné veřejnosti. Publikace postupuje od obecnějších pedagogických otázek - jak vypadá ICT v životě školy, Whittakerova modelu, diskuse otázky co je digitální kurátorství, jaký jejeho vztah ke vzdělávání, jaké by měly být kompetence kurátora atp. Dále se dostaneme k tématu tvorby osobního vzdělávacího prostředí a jednotlivým nástrojům na digitální kurátorství. Prostor je věnován také technickým otázkám, jako jsou digitální knihovny, RSS, Atom a dalším technologiím pro automatické doručování obsahu a v neposlední řadě speciálním službám, které jsou určeny přímo pro digitální informační kurátorství, většinou dokonce v pedagogickém kontextu.
Název v anglickém jazyce
Digital information curatorship in the educational context
Popis výsledku anglicky
The publication Curating Digital Information in Pedagogical Context is the first Czech monograph introducing the issue of curatorship into the area of teaching. It offers a wider pedagogical and technical perspective as well as practical information andinsights, which makes it useful both for teachers and theoreticians. This work starts with more general pedagogical issues, such as ICT at schools, the Whittaker model, the definition of digital curatorship, its relationship to education and the competences of a curator. It then goes on to explore the creating of personal educational environment as well as different tools of digital curatorship. A part of it is dedicated to technical questions, such as digital libraries, RSS, Atom and other technologiesfor automatic content delivery, and, last but not least, special services dedicated specifically to digital informational curatorship, mostly even in the context of education.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788088123033
Počet stran knihy
85
Název nakladatele
Flow
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—