Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Music in the Mirror of Religion: On the Discourse of Liturgical Music in the 17th Century (from Scherer and Beyerlinck to Hoffman and Beckovský)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00085877" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00085877 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Music in the Mirror of Religion: On the Discourse of Liturgical Music in the 17th Century (from Scherer and Beyerlinck to Hoffman and Beckovský)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper examines the representation of music (esp. church music), its origin and use during the early modern period in the Czech lands within two main literary testimonies. Both focus on the role of music in religion ?as one can see, this has to do not only with ritual and liturgical music, but as well with music or song as a device to lift the soul up to God. As this paper focuses more on musical culture or the role of music in religion than on music theory, sources in the vernacular, more preciselyfor the Czech-speaking population, were primarily analysed.

  • Název v anglickém jazyce

    Music in the Mirror of Religion: On the Discourse of Liturgical Music in the 17th Century (from Scherer and Beyerlinck to Hoffman and Beckovský)

  • Popis výsledku anglicky

    This paper examines the representation of music (esp. church music), its origin and use during the early modern period in the Czech lands within two main literary testimonies. Both focus on the role of music in religion ?as one can see, this has to do not only with ritual and liturgical music, but as well with music or song as a device to lift the soul up to God. As this paper focuses more on musical culture or the role of music in religion than on music theory, sources in the vernacular, more preciselyfor the Czech-speaking population, were primarily analysed.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Musikalische und literarische Kontexte des Barocks in Mitteleuropa / in der Slowakei

  • ISBN

    9788089189250

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    93-98

  • Počet stran knihy

    210

  • Název nakladatele

    Slavistický ústav Jana Stanislava SAV

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Kód UT WoS kapitoly