Film Documentation of the Destruction of Lidice: Political and Ethical Dimensions of the Use of War Footage
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00086130" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00086130 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Film Documentation of the Destruction of Lidice: Political and Ethical Dimensions of the Use of War Footage
Popis výsledku v původním jazyce
Archival film footage from World War II has been used for a countless times as direct evidence or as the basis for historical compilation films or documentary film essays. In this text I deal with the immediate postwar usage of film footage shot by the Nazis in connection with destruction of the Czech village of Lidice after the assassination of Reinhard Heydrich. On the background of contemporary debates about the role of the documentary after the World War II and the correspondence between filmmakers,ministry officials and the Society for the Reconstruction of Lidice I point out film's involvement in the post-war trials of Nazi criminals (Nuremberg, and with K.H. Frank in Prague) as well as ministry officials effort to use direct documentation of the events in Lidice as a symbol of the Czech suffering in times of Nazi occupation in a compilation film.
Název v anglickém jazyce
Film Documentation of the Destruction of Lidice: Political and Ethical Dimensions of the Use of War Footage
Popis výsledku anglicky
Archival film footage from World War II has been used for a countless times as direct evidence or as the basis for historical compilation films or documentary film essays. In this text I deal with the immediate postwar usage of film footage shot by the Nazis in connection with destruction of the Czech village of Lidice after the assassination of Reinhard Heydrich. On the background of contemporary debates about the role of the documentary after the World War II and the correspondence between filmmakers,ministry officials and the Society for the Reconstruction of Lidice I point out film's involvement in the post-war trials of Nazi criminals (Nuremberg, and with K.H. Frank in Prague) as well as ministry officials effort to use direct documentation of the events in Lidice as a symbol of the Czech suffering in times of Nazi occupation in a compilation film.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Moving Image
ISSN
1532-3978
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
28-49
Kód UT WoS článku
000366229200003
EID výsledku v databázi Scopus
—