Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Film Documentation of the Destruction of Lidice: Political and Ethical Dimensions of the Use of War Footage

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F15%3A00086130" target="_blank" >RIV/00216224:14210/15:00086130 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Film Documentation of the Destruction of Lidice: Political and Ethical Dimensions of the Use of War Footage

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Archival film footage from World War II has been used for a countless times as direct evidence or as the basis for historical compilation films or documentary film essays. In this text I deal with the immediate postwar usage of film footage shot by the Nazis in connection with destruction of the Czech village of Lidice after the assassination of Reinhard Heydrich. On the background of contemporary debates about the role of the documentary after the World War II and the correspondence between filmmakers,ministry officials and the Society for the Reconstruction of Lidice I point out film's involvement in the post-war trials of Nazi criminals (Nuremberg, and with K.H. Frank in Prague) as well as ministry officials effort to use direct documentation of the events in Lidice as a symbol of the Czech suffering in times of Nazi occupation in a compilation film.

  • Název v anglickém jazyce

    Film Documentation of the Destruction of Lidice: Political and Ethical Dimensions of the Use of War Footage

  • Popis výsledku anglicky

    Archival film footage from World War II has been used for a countless times as direct evidence or as the basis for historical compilation films or documentary film essays. In this text I deal with the immediate postwar usage of film footage shot by the Nazis in connection with destruction of the Czech village of Lidice after the assassination of Reinhard Heydrich. On the background of contemporary debates about the role of the documentary after the World War II and the correspondence between filmmakers,ministry officials and the Society for the Reconstruction of Lidice I point out film's involvement in the post-war trials of Nazi criminals (Nuremberg, and with K.H. Frank in Prague) as well as ministry officials effort to use direct documentation of the events in Lidice as a symbol of the Czech suffering in times of Nazi occupation in a compilation film.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0009" target="_blank" >EE2.3.30.0009: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Moving Image

  • ISSN

    1532-3978

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    28-49

  • Kód UT WoS článku

    000366229200003

  • EID výsledku v databázi Scopus