Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Italian repertoire in Moravia based on the oldest inventories up to ca1650

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00088565" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00088565 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Italian repertoire in Moravia based on the oldest inventories up to ca1650

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In late sixteenth-century Moravia, we can presume that musical life flourished not only in the largest urban centres, i.e. royal cities, but also in smaller towns. However, due to the limited body of preserved sources we are still unable to create a comprehensive picture of the musical culture at the turn of the 16th and 17th centuries. Thanks to historical inventories, we can follow the change of repertoire (or musical paradigm?) during the first half of the 17th century. The oldest inventories from Olomouc (1594, 1602) and Příbor (1614, 1637) were discovered and transcribed by Jiří Sehnal; two other sources from parish churches of Northern Moravia (Ostrava 1616) and Nový Jičín (1630) will also be taken into account here, although there is no direct trace of Italian music. Regarding the dissemination of the polyphonic repertory, most comprehensive source comes from Prostějov (1607/1608).

  • Název v anglickém jazyce

    Italian repertoire in Moravia based on the oldest inventories up to ca1650

  • Popis výsledku anglicky

    In late sixteenth-century Moravia, we can presume that musical life flourished not only in the largest urban centres, i.e. royal cities, but also in smaller towns. However, due to the limited body of preserved sources we are still unable to create a comprehensive picture of the musical culture at the turn of the 16th and 17th centuries. Thanks to historical inventories, we can follow the change of repertoire (or musical paradigm?) during the first half of the 17th century. The oldest inventories from Olomouc (1594, 1602) and Příbor (1614, 1637) were discovered and transcribed by Jiří Sehnal; two other sources from parish churches of Northern Moravia (Ostrava 1616) and Nový Jičín (1630) will also be taken into account here, although there is no direct trace of Italian music. Regarding the dissemination of the polyphonic repertory, most comprehensive source comes from Prostějov (1607/1608).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-17615S" target="_blank" >GA16-17615S: Hudební inventáře raného novověku v českých zemích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů