Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Umělecké vzdělávání a idea umělce na přelomu 18. a 19. století v díle Ondřeje Schweigla, Ignáce Chambreze a Josefa Heřmana Agapita Gallaše

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00088706" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00088706 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Umělecké vzdělávání a idea umělce na přelomu 18. a 19. století v díle Ondřeje Schweigla, Ignáce Chambreze a Josefa Heřmana Agapita Gallaše

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je analyzována literární činnost sochaře Andrease Schweigla (1735–1812) a malířů Ignaze Chambreze (1758–1842) a Josefa Heřmana Agapita Gallaše (1756–1840). Tito tři moravští umělci sepsali kolem roku 1800 své myšlenky a poznatky do podoby ucelených textů, které shodně spojují tradiční umělecko-literární žánr biografie významných umělců s uměleckou topografií, výtvarnou kritikou a historickou interpretací počátků kultury a umění na Moravě. Protože všichni byli různým způsobem spjati s novým vzdělávacím systémem umělecké výuky, cílem studie je ověřit nejen zda a jak se standardizace výuky podepsala na jejich profesních kariérách, ale rovněž na jejich mentalitě. Pro všechny tři autory se stala určitým východiskem jejich úvah historická interpretace počátků umění a kultury na Moravě.

  • Název v anglickém jazyce

    Art Education and the Idea of the Artist at the Turn of the Nineteenth Century in the Writings of Andreas Schweigl, Ignaz Chambrez and Josef Heřman Agapit Gallaš

  • Popis výsledku anglicky

    The article considers the writings of the sculptor Andreas Schweigl (1735–1812) and the painters Ignaz Chambrez (1758–1842) and Josef Heřman Agapit Gallaš (1756–1840). Around the year 1800, these three Moravian artists recorded their thoughts and insights in a number of texts that variously combined the traditional literary genre of artist’s biography with artistic topography, art criticism and a historical interpretation of early Moravian art and culture. Since all three were in some way connected with the new system of art education, the aim of this study is to examine whether and in what way standardized education affected not only their professional careers, but also their thinking. For all three, that thinking was rooted in a historical interpretation of the early art and culture of Moravia.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GB14-36521G" target="_blank" >GB14-36521G: Centrum pro transdisciplinární výzkum kulturních fenoménů ve středoevropských dějinách: obraz, komunikace, jednání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cornova: Revue České společnosti pro výzkum 18. století

  • ISSN

    1804-6983

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    15-32

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus