Problémový vztah rodiče a učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00089615" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00089615 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problémový vztah rodiče a učitele
Popis výsledku v původním jazyce
Rodiče vystupují ve vztazích se školou v různých rolích. V roli klientské si rodiče pro své děti vybírají školu, která nejvíce vyhovuje jejich představám. Rodiče v roli partnerské jsou se školou v rovnocenném vztahu. Rodiče jako občané přistupují ke škole jako k instituci, kterou mohou ovlivňovat participací na veřejném životě. Rodiče jako problém neprojevují o školu zájem, anebo působí škole či učitelům určité potíže. Cílem práce bylo nabídnout hlubší pohled právě na problémové vztahy mezi rodiči a učiteli, zjistit, jací jsou rodiče označovaní učiteli jako problémoví, a tedy popis problémů, které učitelé aktuálně ve vztahu k rodičům nejsilněji pociťují. Přínosná může být pro učitele, kteří se mohou cítit v situaci nepříznivých vztahů s některými rodiči osamělí, nebo také jako komplexnější vhled do problému, kterým se takřka denně zaobírají.
Název v anglickém jazyce
Parents-school problematic relationship
Popis výsledku anglicky
Parents stand in relations with the school in a variety of roles. (1)Parents who are in the role of the client to school usually choose for their children a school that best fits their needs and visions about good school. (2)Parents in the role of a partner to the school have with school equivalent relationship, we call it partnership. (3)Parents as citizens access to the school as an institution, which may affect participation in public life. (4)Parents as a problem show no interest in school or do certain problems to school or teachers. The aim of this work was to offer a deeper look just at the troubled relationships between parents and teachers, to find out what kind of parents are labeling as problems by teachers, and therefore a description of problems that teachers currently felt in relation to the parents most strongly.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů