Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Clash of Two Worlds : Birth of Monstrous Doubles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00089694" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00089694 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Clash of Two Worlds : Birth of Monstrous Doubles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Clash of Two Worlds: Birth of Monstrous Doubles This paper examines the techniques of doubling and mirroring in the context of the nineteenth century. Female writers of this era were not allowed to address certain sensitive issues publicly; they needed to create dark monstrous doubles in order to express their anxieties. This paper focuses primarily on the role of doubling in Charlotte Brontë's canonical masterpiece Jane Eyre and Charlotte Perkins Gilman's gothic tale “The Yellow Wallpaper”. It attempts to go beyond the obvious parallels between Jane Eyre and her dark double Bertha and Jane the narrator of “The Yellow Wallpaper” versus the mysterious woman behind the tapesatry and it aims to provide a deep analysis of the doubling based on Camille Paglia's model of western culture. It also draws information from Jean Rhys' novel Wide Sargasso Sea where she depicts the early moments of marriage between Mr Rochester and his wife Bertha.

  • Název v anglickém jazyce

    The Clash of Two Worlds : Birth of Monstrous Doubles

  • Popis výsledku anglicky

    The Clash of Two Worlds: Birth of Monstrous Doubles This paper examines the techniques of doubling and mirroring in the context of the nineteenth century. Female writers of this era were not allowed to address certain sensitive issues publicly; they needed to create dark monstrous doubles in order to express their anxieties. This paper focuses primarily on the role of doubling in Charlotte Brontë's canonical masterpiece Jane Eyre and Charlotte Perkins Gilman's gothic tale “The Yellow Wallpaper”. It attempts to go beyond the obvious parallels between Jane Eyre and her dark double Bertha and Jane the narrator of “The Yellow Wallpaper” versus the mysterious woman behind the tapesatry and it aims to provide a deep analysis of the doubling based on Camille Paglia's model of western culture. It also draws information from Jean Rhys' novel Wide Sargasso Sea where she depicts the early moments of marriage between Mr Rochester and his wife Bertha.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů