Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

LEARNING IN VIRTUAL 3D ENVIRONMENTS : ALL ABOUT IMMERSIVE 3D INTERFACES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090427" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090427 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2016" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2016</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2016" target="_blank" >10.21125/edulearn.2016</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    LEARNING IN VIRTUAL 3D ENVIRONMENTS : ALL ABOUT IMMERSIVE 3D INTERFACES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Human-computer interaction has entered the 3D era. The use of immersive virtual 3D environments in the area of education and learning is important field of research interest. 3D virtual worlds can be dynamically modified, updated or customized and more operators can cooperate in virtual space when solving specific task regardless to their physical presence. With respect to the features of immersive human-computer interaction as well as specific proximal cues included in virtual environments it is necessary to consider every aspect of 3D interface in the way how it influences the process of collaboration and learning. Especially, the social and communicational aspects of Collaborative Virtual Learning Environments (CVLEs) are the state of the art for the current research. Based on our previous research of interactive geographical 3D environments, we summarize and discuss the relevant theoretical and technological aspects entering into the issue of interaction with 3D virtual environments.

  • Název v anglickém jazyce

    LEARNING IN VIRTUAL 3D ENVIRONMENTS : ALL ABOUT IMMERSIVE 3D INTERFACES

  • Popis výsledku anglicky

    Human-computer interaction has entered the 3D era. The use of immersive virtual 3D environments in the area of education and learning is important field of research interest. 3D virtual worlds can be dynamically modified, updated or customized and more operators can cooperate in virtual space when solving specific task regardless to their physical presence. With respect to the features of immersive human-computer interaction as well as specific proximal cues included in virtual environments it is necessary to consider every aspect of 3D interface in the way how it influences the process of collaboration and learning. Especially, the social and communicational aspects of Collaborative Virtual Learning Environments (CVLEs) are the state of the art for the current research. Based on our previous research of interactive geographical 3D environments, we summarize and discuss the relevant theoretical and technological aspects entering into the issue of interaction with 3D virtual environments.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN16 Proceedings

  • ISBN

    9788460888604

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    7868-7881

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku