LEARNING IN VIRTUAL 3D ENVIRONMENTS : ALL ABOUT IMMERSIVE 3D INTERFACES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090427" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090427 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2016" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2016</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2016" target="_blank" >10.21125/edulearn.2016</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
LEARNING IN VIRTUAL 3D ENVIRONMENTS : ALL ABOUT IMMERSIVE 3D INTERFACES
Popis výsledku v původním jazyce
Human-computer interaction has entered the 3D era. The use of immersive virtual 3D environments in the area of education and learning is important field of research interest. 3D virtual worlds can be dynamically modified, updated or customized and more operators can cooperate in virtual space when solving specific task regardless to their physical presence. With respect to the features of immersive human-computer interaction as well as specific proximal cues included in virtual environments it is necessary to consider every aspect of 3D interface in the way how it influences the process of collaboration and learning. Especially, the social and communicational aspects of Collaborative Virtual Learning Environments (CVLEs) are the state of the art for the current research. Based on our previous research of interactive geographical 3D environments, we summarize and discuss the relevant theoretical and technological aspects entering into the issue of interaction with 3D virtual environments.
Název v anglickém jazyce
LEARNING IN VIRTUAL 3D ENVIRONMENTS : ALL ABOUT IMMERSIVE 3D INTERFACES
Popis výsledku anglicky
Human-computer interaction has entered the 3D era. The use of immersive virtual 3D environments in the area of education and learning is important field of research interest. 3D virtual worlds can be dynamically modified, updated or customized and more operators can cooperate in virtual space when solving specific task regardless to their physical presence. With respect to the features of immersive human-computer interaction as well as specific proximal cues included in virtual environments it is necessary to consider every aspect of 3D interface in the way how it influences the process of collaboration and learning. Especially, the social and communicational aspects of Collaborative Virtual Learning Environments (CVLEs) are the state of the art for the current research. Based on our previous research of interactive geographical 3D environments, we summarize and discuss the relevant theoretical and technological aspects entering into the issue of interaction with 3D virtual environments.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDULEARN16 Proceedings
ISBN
9788460888604
ISSN
2340-1117
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
7868-7881
Název nakladatele
IATED
Místo vydání
Barcelona
Místo konání akce
Barcelona, Spain
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—