Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

České a bulharské hudební pohádky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090771" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090771 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    České a bulharské hudební pohádky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek se zabývá porovnáním bulharské hudební pohádky Prikazka za La Minor (2013, 2014) od A. R. Wagensteina a čtveřicí českých pohádek: Strado &amp; Varius ve škole Johanna Sebastiana Bacha (2004), Strado &amp; Varius a léčka Rudého abbé (2005) a Strado &amp; Varius. Sonáta pro vajíčko. Setkání s Mozartem (2010), které napsala M. Skala. Díla určíme podle narativního přístupu a podle věkového zacílení, dále je analyzujeme na několika úrovních: zaměříme se na shody a rozdíly mezi hlavními a vedlejšími postavami, porovnáme prostor a čas literárního díla, motivy z hudební historie a teorie a didaktickou funkci díla zaměřenou na malého recipienta.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech and Bulgarian Musical Fairy Tales

  • Popis výsledku anglicky

    This paper compares the Bulgarian musical author fairy tale Prikazka za La Minor (2013, 2014) by A. R. Wagenstein and four Czech author fairy tales: Strado &amp; Varius ve škole Johanna Sebastiana Bacha (2004), Strado &amp; Varius a léčka Rudého abbé (2005) and Strado &amp; Varius. Sonáta pro vajíčko. Setkání s Mozartem (2010) by M. Skala. Books are classified according the narrative and the age of readers and analyzed on several levels: by focusing on similarities and differences between the main and supporting characters, by comparation of the time and the space of literary works, motifs from musical history and theory and didactic function aimed at the small recipient.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů