Is More Less? How 3D visualization affects cognition
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00090774" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00090774 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Is More Less? How 3D visualization affects cognition
Popis výsledku v původním jazyce
The use of 3D technologies in many applied areas is growing. The specific type of 3D visualization may affect the way how people perceive and understand the depicted information. This study compares the Real and Pseudo 3D visualization of geographical data depiction with respect to the human perception, evaluation and interaction with the virtual geographical model.
Název v anglickém jazyce
Is More Less? How 3D visualization affects cognition
Popis výsledku anglicky
The use of 3D technologies in many applied areas is growing. The specific type of 3D visualization may affect the way how people perceive and understand the depicted information. This study compares the Real and Pseudo 3D visualization of geographical data depiction with respect to the human perception, evaluation and interaction with the virtual geographical model.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů