Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Generativita v kontextu mladé dospělosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00091927" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00091927 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.spao.eu" target="_blank" >http://www.spao.eu</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Generativita v kontextu mladé dospělosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ve studii se zabýváme generativitou u lidí v mladé dospělosti. Zkoumáme ji v kontextu komplexního modelu psychosociálního fungování v první polovině mladé dospělosti. Soubor tvořilo 135 osob (95 žen, 18-31 let, průměrný věk 22,4), z nichž bylo 84 % studentů, 32 % v partnerském vztahu/manželství. Respondenti vyplnili online dotazníky týkající se generativního zájmu (LGS), generativního jednání (GBC), aktuální generativity (Gen-Current), vnímaní rodičů (POPS), specifik vynořující se dospělosti (IDEA), sociální seberegulace (Social SOC), self-efficacy (GSES), sebehodnocení (RSES) a dalších oblastí (víra, dobrovolnická činnost, atd.). Lidé vykonávající dobrovolnickou činnost dosahovali vyšší úrovně v generativním zájmu. Ostatní demografické charakteristiky (pohlaví, věk, vzdělání, partnerský stav, obor studia atd.) neukázaly rozdíly v úrovni generativity.

  • Název v anglickém jazyce

    Generativity in the context of young adulthood

  • Popis výsledku anglicky

    In this study we deal with generativity in young adulthood. We examine it in the context of a comprehensive model of psychosocial functioning in the first half of young adulthood. The sample consisted of 135 persons (95 women, 18 to 31 years, mean age 22.4), 84 % students, and 32 % in relationship / marriage. Respondents completed an online questionnaires regarding generative concern (LGS), generative action (GBC), current generativity (Gen-Current), perception of parents (POPS), dimensions of emerging adulthood (IDEA), social self-regulation (Social SOC), self-efficacy (GSES), self-esteem (RSES) and other areas (religion, volunteering, etc.). Persons doing volunteering activities achieved higher levels of generative concern. Other demographic characteristics (gender, age, education, marital status, field of study etc.) did not show differences in generativity level.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů