Generativita v kontextu mladé dospělosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00091927" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00091927 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.spao.eu" target="_blank" >http://www.spao.eu</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Generativita v kontextu mladé dospělosti
Popis výsledku v původním jazyce
Ve studii se zabýváme generativitou u lidí v mladé dospělosti. Zkoumáme ji v kontextu komplexního modelu psychosociálního fungování v první polovině mladé dospělosti. Soubor tvořilo 135 osob (95 žen, 18-31 let, průměrný věk 22,4), z nichž bylo 84 % studentů, 32 % v partnerském vztahu/manželství. Respondenti vyplnili online dotazníky týkající se generativního zájmu (LGS), generativního jednání (GBC), aktuální generativity (Gen-Current), vnímaní rodičů (POPS), specifik vynořující se dospělosti (IDEA), sociální seberegulace (Social SOC), self-efficacy (GSES), sebehodnocení (RSES) a dalších oblastí (víra, dobrovolnická činnost, atd.). Lidé vykonávající dobrovolnickou činnost dosahovali vyšší úrovně v generativním zájmu. Ostatní demografické charakteristiky (pohlaví, věk, vzdělání, partnerský stav, obor studia atd.) neukázaly rozdíly v úrovni generativity.
Název v anglickém jazyce
Generativity in the context of young adulthood
Popis výsledku anglicky
In this study we deal with generativity in young adulthood. We examine it in the context of a comprehensive model of psychosocial functioning in the first half of young adulthood. The sample consisted of 135 persons (95 women, 18 to 31 years, mean age 22.4), 84 % students, and 32 % in relationship / marriage. Respondents completed an online questionnaires regarding generative concern (LGS), generative action (GBC), current generativity (Gen-Current), perception of parents (POPS), dimensions of emerging adulthood (IDEA), social self-regulation (Social SOC), self-efficacy (GSES), self-esteem (RSES) and other areas (religion, volunteering, etc.). Persons doing volunteering activities achieved higher levels of generative concern. Other demographic characteristics (gender, age, education, marital status, field of study etc.) did not show differences in generativity level.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů