Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Reception of Janáček’s Programmatic Orchestral Music

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00092432" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00092432 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Reception of Janáček’s Programmatic Orchestral Music

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Leoš Janáček is largely viewed as one of the most significant innovators of opera. The fact that his achievements in the field of orchestral, chamber and piano music were (in a context of the ‘long’ nineteenth century) no less innovative remains obscure. Furthermore, all of his instrumental music, except for a few marginal cases, can be regarded as programme music: Janáček was a composer of a fundamentally programmatic and dramatic musical disposition. In my paper I will focus on the critical reception of Janáček’s programmatic compositions, namely symphonic poems by his Czech contemporaries; critiques and other texts from both the press and musicological publications from the period 1877-1928 will be taken into account. Principally, my paper monitors the evaluation of Janáček with respect to the tradition of Czech programmatic music of the «Smetanian line» (B. Smetana, Z. Fibich, J. B. Foerster, and O.

  • Název v anglickém jazyce

    The Reception of Janáček’s Programmatic Orchestral Music

  • Popis výsledku anglicky

    Leoš Janáček is largely viewed as one of the most significant innovators of opera. The fact that his achievements in the field of orchestral, chamber and piano music were (in a context of the ‘long’ nineteenth century) no less innovative remains obscure. Furthermore, all of his instrumental music, except for a few marginal cases, can be regarded as programme music: Janáček was a composer of a fundamentally programmatic and dramatic musical disposition. In my paper I will focus on the critical reception of Janáček’s programmatic compositions, namely symphonic poems by his Czech contemporaries; critiques and other texts from both the press and musicological publications from the period 1877-1928 will be taken into account. Principally, my paper monitors the evaluation of Janáček with respect to the tradition of Czech programmatic music of the «Smetanian line» (B. Smetana, Z. Fibich, J. B. Foerster, and O.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů