Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cinema Programming in Occupied Czechoslovakia: Politics, Economics, Culture, and Everyday Life

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00093087" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00093087 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cinema Programming in Occupied Czechoslovakia: Politics, Economics, Culture, and Everyday Life

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since 1939, Czechoslovak market not only faced the separation of Sudeten and Slovakia, but also the decline in domestic production and lower diversity of import from other markets weakened by the war together with import regulations given by political reasons. Since 1941, when the occupation authorities banned the import of films from all countries outside of Nazi sphere of influence, there remained only Czech and German films on the market, with several Italian and Swedish exceptions. Decline in number of films on the market thus significantly changed the regularity of their circulation. In my paper, I will analyze and explain, how the war condition, in particular the situation after 1941, transformed the film's lifecycles on the Czech market. Focusing on political, economic, cultural and social factors I will reconsider the role of film premieres and re-runs and clarify specific programming and cinema-going strategies which followed these trends.

  • Název v anglickém jazyce

    Cinema Programming in Occupied Czechoslovakia: Politics, Economics, Culture, and Everyday Life

  • Popis výsledku anglicky

    Since 1939, Czechoslovak market not only faced the separation of Sudeten and Slovakia, but also the decline in domestic production and lower diversity of import from other markets weakened by the war together with import regulations given by political reasons. Since 1941, when the occupation authorities banned the import of films from all countries outside of Nazi sphere of influence, there remained only Czech and German films on the market, with several Italian and Swedish exceptions. Decline in number of films on the market thus significantly changed the regularity of their circulation. In my paper, I will analyze and explain, how the war condition, in particular the situation after 1941, transformed the film's lifecycles on the Czech market. Focusing on political, economic, cultural and social factors I will reconsider the role of film premieres and re-runs and clarify specific programming and cinema-going strategies which followed these trends.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů