Jazykový obraz podzimu a Michaelského období ve waldorfských mateřských školách v Česku a Bulharsku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00093124" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00093124 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazykový obraz podzimu a Michaelského období ve waldorfských mateřských školách v Česku a Bulharsku
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá tematikou podzimu a Michaelského období ve waldorfských mateřských školách v Česku a Bulharsku. Jeho součástí je stručné seznámení s přístupem waldorfské pedagogiky ke vzdělávání. Cílem je prozkoumat zvolené téma prostřednictvím kognitivní lingvistiky. První část se věnuje zvoleným směrům kognitivní lingvistiky. Druhá část příspěvku je zaměřena na konkrétní jazykové projevy. Ukazuje se, že dané období prožívají podobně v Česku i Bulharsku. Postava sv. Michaela je v tomto kontextu sdílenou biblickou postavou, která inspiruje především k odvaze. Podzim je kromě obdarovávání svými plody spojován s obrazem konce života, který je dětem přibližován skrze životní cyklus rostlin.
Název v anglickém jazyce
Linguistic Image of Autumn and St. Michael Period in Waldorf Preschool in the Czech Republic and Bulgaria
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the topic of linguistic image of autumn and St. Michael period in Waldorf kindergarten in the Czech Republic and Bulgaria. It includes a brief introduction to the Waldorf approach to education. The first part of this paper contains information of chosen directions of cognitive linguistics. The second part of this paper focuses on selected linguistic illustration. It proved that selected period is experienced similarly in the Czech Republic and Bulgaria. The figure of St. Michael, in this context, is shared biblical figure who inspires primarily to courage. Autumn is associated, besides generosity of fruits, with the image of the end of life, which is approached to children through the life cycle of plants.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Z dějin literární vědy : metody a přístupy II
ISBN
9788026310594
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
99-109
Název nakladatele
Tribun EU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—