Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Non-formal Learning within Learning Mobility Area : Adult Learning and Educational Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00096681" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00096681 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Non-formal Learning within Learning Mobility Area : Adult Learning and Educational Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text shows the links between the adult learning and education research area and non-formal learning of young adults in the European context. After briefly describing the theoretical and practical intersections of the abovementioned areas, the text summarizes the research approach towards the key European non-formal learning funding scheme: the current Erasmus+: Youth in Action, and the former Youth in Action programmes. Even though the impacts of the non-formal learning in the European perspective on young adults is over and over again proven in different spheres of life, the adult learning and education research does not pay significant attention to this phenomenon. Future avenues of research from the adult learning and education perspective are therefore suggested.

  • Název v anglickém jazyce

    Non-formal Learning within Learning Mobility Area : Adult Learning and Educational Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    Text shows the links between the adult learning and education research area and non-formal learning of young adults in the European context. After briefly describing the theoretical and practical intersections of the abovementioned areas, the text summarizes the research approach towards the key European non-formal learning funding scheme: the current Erasmus+: Youth in Action, and the former Youth in Action programmes. Even though the impacts of the non-formal learning in the European perspective on young adults is over and over again proven in different spheres of life, the adult learning and education research does not pay significant attention to this phenomenon. Future avenues of research from the adult learning and education perspective are therefore suggested.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Researches in Adult and Learning Education : the European Dimension

  • ISBN

    9788864534244

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    123-135

  • Počet stran knihy

    175

  • Název nakladatele

    Firenze University Press

  • Místo vydání

    Firenze

  • Kód UT WoS kapitoly