Non-formal Learning within Learning Mobility Area : Adult Learning and Educational Perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00096681" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00096681 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Non-formal Learning within Learning Mobility Area : Adult Learning and Educational Perspective
Popis výsledku v původním jazyce
Text shows the links between the adult learning and education research area and non-formal learning of young adults in the European context. After briefly describing the theoretical and practical intersections of the abovementioned areas, the text summarizes the research approach towards the key European non-formal learning funding scheme: the current Erasmus+: Youth in Action, and the former Youth in Action programmes. Even though the impacts of the non-formal learning in the European perspective on young adults is over and over again proven in different spheres of life, the adult learning and education research does not pay significant attention to this phenomenon. Future avenues of research from the adult learning and education perspective are therefore suggested.
Název v anglickém jazyce
Non-formal Learning within Learning Mobility Area : Adult Learning and Educational Perspective
Popis výsledku anglicky
Text shows the links between the adult learning and education research area and non-formal learning of young adults in the European context. After briefly describing the theoretical and practical intersections of the abovementioned areas, the text summarizes the research approach towards the key European non-formal learning funding scheme: the current Erasmus+: Youth in Action, and the former Youth in Action programmes. Even though the impacts of the non-formal learning in the European perspective on young adults is over and over again proven in different spheres of life, the adult learning and education research does not pay significant attention to this phenomenon. Future avenues of research from the adult learning and education perspective are therefore suggested.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Researches in Adult and Learning Education : the European Dimension
ISBN
9788864534244
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
123-135
Počet stran knihy
175
Název nakladatele
Firenze University Press
Místo vydání
Firenze
Kód UT WoS kapitoly
—