O úspěšnosti slaďování rodičovství a studia doktorských studentek s malými dětmi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00098167" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00098167 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/137156" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/137156</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2017-3-6" target="_blank" >10.5817/SP2017-3-6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
O úspěšnosti slaďování rodičovství a studia doktorských studentek s malými dětmi
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem kvalitativně orientované studie je zmapovat prožívání rodičovství a studia doktorských studentek s malými dětmi. Dílčím cílem je snaha porozumět tomu, jaké dopady má rodičovství nejen na průběh doktorského studia zkoumaných žen, ale rovněž i na jejich další setrvání v akademickém prostředí. Studie představuje výsledky z první fáze výzkumného šetření realizovaného v roce 2016.Na základě jejich analýz y autorka identifikuje tři hlavní role, které zkoumané ženy prožívají. V návaznosti na prožívané role se text věnuje očekávání vůči pracovnímu prostředí, jehož jsou součástí. Ve výsledku je míra naplnění očekávání představena ve formě subjektivního vnímání přístupu pracovního prostředí jednotlivých žen.
Název v anglickém jazyce
The Success Rate of Female Doctoral Students With Young Children in Balancing Parenting and Studying
Popis výsledku anglicky
The aim of this qualitative study is to analyze the experience of parenting and studies of female doctoral students with young children. The partial aim of this study is to understand the impact of parenthood not only on the course of doctoral study of these women but also on their further career in academic environment. This study presents first results from research undertaken in 2016. Its analysis enabled the author to identify the three main roles that such women are experiencing. The paper also focuses on the expectations placed upon the workplace environment of the women. The degree to which the expectations have been met is presented as a subjective perception of the workplace environment of the individual women.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia paedagogica
ISSN
1803-7437
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
29
Strana od-do
91-119
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85031922278