Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Artistic Signature, Vasarian Myths and Wolvinus magister phaber

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00098941" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00098941 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.14277/2385-2720/VA-26-17-2" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.14277/2385-2720/VA-26-17-2</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14277/2385-2720/VA-26-17-2" target="_blank" >10.14277/2385-2720/VA-26-17-2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    italština

  • Název v původním jazyce

    La firma d’artista, i miti vasariani e Wolvinus magister phaber

  • Popis výsledku v původním jazyce

    L'altare aureo della basilica ambrosiana di Milano, data agli anni di Angilberto II (824-59), e' ornato con una figura designata come Wolvinius magister phaber. Per anni tale immagine e' stata considerata come una fiera firma dell'artista responsabile per la bottega che aveva eseguito il monumento. Di recente Marco Petoletti ha messo in discussione questa conclusione: nelle fonti contemporanee l'altare e' considerato come un'immagine dell'arca dell'alleanza. Conosciamo il nome del creatore di quest'ultima: Bezalel. Nominare il maestro responsabile dell'opera significa quindi dargli una valenza biblica. Nella bibbia, pero', un altro artigiano e' menzionato, Ooliab. Potremmo allora chiederci di entrambi i creatori biblici son rappresentati da Angilberto e da Volvino?

  • Název v anglickém jazyce

    Artistic Signature, Vasarian Myths and Wolvinus magister phaber

  • Popis výsledku anglicky

    The golden altar of the Basilica of Sant’Ambrogio in Milan, dated to the years of Angilbert II (824-59), is adorned with a figure designated as Wolvinius magister phaber. For years, this representation was considered the proud signature of the master directing the workshop responsible for creating this wonderful object. Marco Petoletti qualified such conclusions: in contemporary sources, the golden altar is presented as a sort of ark of the covenant. The name of the ark’s creator, Bezalel, is known. Naming the person directing the material execution of the altar then meant giving him a biblical value. In the biblical text another artisan is however mentioned, Ooliab. Should we then imagine that they are both “represented” with the feature of Angilbertus and Volvinus?

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Veneza Arti

  • ISSN

    2385-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    26

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    35-48

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus