Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Musica Practica According to Roland Barthes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00098971" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00098971 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/136936" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/136936</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2017-1-14" target="_blank" >10.5817/MB2017-1-14</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Musica Practica According to Roland Barthes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution deals with Roland Barthes' musical aesthetics, with his dichotomous view of music – the manual or muscular ("the music one listens to") on the one hand, and the liquid or effusive ("the music one plays") on the other. Barthes grasped these as two different arts, each with its own history, its own sociology, its own aesthetics, and its own erotic. The first one, driven by desire, represents an amateurish music-making, the second one, played by professional musicians by heart, represents a professional musical praxis. Amateur music is characterized by intimate contact of the musician's body and his/her art. The aim of the paper is to explore both musics in the context of actual musical thought and post-Cagean ways of music making and listening.

  • Název v anglickém jazyce

    Musica Practica According to Roland Barthes

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with Roland Barthes' musical aesthetics, with his dichotomous view of music – the manual or muscular ("the music one listens to") on the one hand, and the liquid or effusive ("the music one plays") on the other. Barthes grasped these as two different arts, each with its own history, its own sociology, its own aesthetics, and its own erotic. The first one, driven by desire, represents an amateurish music-making, the second one, played by professional musicians by heart, represents a professional musical praxis. Amateur music is characterized by intimate contact of the musician's body and his/her art. The aim of the paper is to explore both musics in the context of actual musical thought and post-Cagean ways of music making and listening.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Brunensia

  • ISSN

    1212-0391

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    52

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    149-153

  • Kód UT WoS článku

    000408437300014

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85028348475