Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Reception of Janáček´s Opera Jenůfa in Spain

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00099220" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00099220 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Reception of Janáček´s Opera Jenůfa in Spain

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The reception of Leoš Janáček´s works in foreign countries is one of the most outstanding matters for current musicological research on the Moravian composer. It exists some recent and complete studies and academic contributions on the reception of Janáček´s works in England, Germany or France, but until now not so much research was focused on the presence of composer´s works in Spain. The great performances of the symphonic, chamber and operatic works by Leoš Janáček took place just in the main Spanish cities fundamentally during the second half of the 20th century. For example, the opera Jenůfa was premiered in Barcelona as late as in 1965. This paper is focused on the analysis and contextualization of the reception of contemporary performances of Janáček´s most popular opera in Madrid, Barcelona and other smaller Spanish cities to discover the critics, performers and other documentary resources that will point a true beginning of the academic discussion on this issue.

  • Název v anglickém jazyce

    The Reception of Janáček´s Opera Jenůfa in Spain

  • Popis výsledku anglicky

    The reception of Leoš Janáček´s works in foreign countries is one of the most outstanding matters for current musicological research on the Moravian composer. It exists some recent and complete studies and academic contributions on the reception of Janáček´s works in England, Germany or France, but until now not so much research was focused on the presence of composer´s works in Spain. The great performances of the symphonic, chamber and operatic works by Leoš Janáček took place just in the main Spanish cities fundamentally during the second half of the 20th century. For example, the opera Jenůfa was premiered in Barcelona as late as in 1965. This paper is focused on the analysis and contextualization of the reception of contemporary performances of Janáček´s most popular opera in Madrid, Barcelona and other smaller Spanish cities to discover the critics, performers and other documentary resources that will point a true beginning of the academic discussion on this issue.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z 33. ročníku muzikologické konference Janáčkiana 2016

  • ISBN

    9788074649202

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    87-91

  • Název nakladatele

    Ostravská Univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku