The Reception of Janáček´s Opera Jenůfa in Spain
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00099220" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00099220 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Reception of Janáček´s Opera Jenůfa in Spain
Popis výsledku v původním jazyce
The reception of Leoš Janáček´s works in foreign countries is one of the most outstanding matters for current musicological research on the Moravian composer. It exists some recent and complete studies and academic contributions on the reception of Janáček´s works in England, Germany or France, but until now not so much research was focused on the presence of composer´s works in Spain. The great performances of the symphonic, chamber and operatic works by Leoš Janáček took place just in the main Spanish cities fundamentally during the second half of the 20th century. For example, the opera Jenůfa was premiered in Barcelona as late as in 1965. This paper is focused on the analysis and contextualization of the reception of contemporary performances of Janáček´s most popular opera in Madrid, Barcelona and other smaller Spanish cities to discover the critics, performers and other documentary resources that will point a true beginning of the academic discussion on this issue.
Název v anglickém jazyce
The Reception of Janáček´s Opera Jenůfa in Spain
Popis výsledku anglicky
The reception of Leoš Janáček´s works in foreign countries is one of the most outstanding matters for current musicological research on the Moravian composer. It exists some recent and complete studies and academic contributions on the reception of Janáček´s works in England, Germany or France, but until now not so much research was focused on the presence of composer´s works in Spain. The great performances of the symphonic, chamber and operatic works by Leoš Janáček took place just in the main Spanish cities fundamentally during the second half of the 20th century. For example, the opera Jenůfa was premiered in Barcelona as late as in 1965. This paper is focused on the analysis and contextualization of the reception of contemporary performances of Janáček´s most popular opera in Madrid, Barcelona and other smaller Spanish cities to discover the critics, performers and other documentary resources that will point a true beginning of the academic discussion on this issue.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z 33. ročníku muzikologické konference Janáčkiana 2016
ISBN
9788074649202
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
87-91
Název nakladatele
Ostravská Univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—