Antonio Bioni and His Compositions Preserved in Kroměříž Archive
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00099237" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00099237 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/137660" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/137660</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2017-2-18" target="_blank" >10.5817/MB2017-2-18</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Antonio Bioni and His Compositions Preserved in Kroměříž Archive
Popis výsledku v původním jazyce
This study deals with Italian composer Antonio Bioni (c. 1698–?) and his compositions deposited in the Kroměříž music collection. Along with a summary of current research, it also offers new findings about his life and work. Bioni belongs to important propagators of Italian musical culture to regions beyond the Alps in the first half of the 18th century. In his life and work we can see how music centres in the first half of the 18th century - Prague, Wrocław, Jaroměřice nad Rokytnou and Vienna - were interconnected. One part of the study presents analysis of Bioni’s cantata Innocente e il mio martire, stored in Kroměříž, which probes Bioni’s compositional style.
Název v anglickém jazyce
Antonio Bioni and His Compositions Preserved in Kroměříž Archive
Popis výsledku anglicky
This study deals with Italian composer Antonio Bioni (c. 1698–?) and his compositions deposited in the Kroměříž music collection. Along with a summary of current research, it also offers new findings about his life and work. Bioni belongs to important propagators of Italian musical culture to regions beyond the Alps in the first half of the 18th century. In his life and work we can see how music centres in the first half of the 18th century - Prague, Wrocław, Jaroměřice nad Rokytnou and Vienna - were interconnected. One part of the study presents analysis of Bioni’s cantata Innocente e il mio martire, stored in Kroměříž, which probes Bioni’s compositional style.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Musicologica Brunensia
ISSN
1212-0391
e-ISSN
—
Svazek periodika
52
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
217-242
Kód UT WoS článku
000423872900018
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85041584700