Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Viva eterno Leopoldo. Italian birthday serenatas by Johann Heinrich Schmelzer

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00099241" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00099241 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Viva eterno Leopoldo. Italian birthday serenatas by Johann Heinrich Schmelzer

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Both, secular as well as spiritual dramatic compositions by Johann Heinrich Schmelzer (1620/23–1680) represent only a fraction of the composer’s work. Though its research brings rather surprising findings within the field of style problematic, it also helps to create a comprehensive view on operatical and oratorial performances at the Imperial court. In the preserved serenata Le Veglie ossequiose from 1679 we can see distinctive synthesis of his compositional style with that of Antonio Draghi (1634/35–1700). Unfortunately, the score for Schmelzer’s first Italian serenata L’Urna della sorte is not preserved. However, its printed libretto represents an interesting source, which can be used as an important comparative material.

  • Název v anglickém jazyce

    Viva eterno Leopoldo. Italian birthday serenatas by Johann Heinrich Schmelzer

  • Popis výsledku anglicky

    Both, secular as well as spiritual dramatic compositions by Johann Heinrich Schmelzer (1620/23–1680) represent only a fraction of the composer’s work. Though its research brings rather surprising findings within the field of style problematic, it also helps to create a comprehensive view on operatical and oratorial performances at the Imperial court. In the preserved serenata Le Veglie ossequiose from 1679 we can see distinctive synthesis of his compositional style with that of Antonio Draghi (1634/35–1700). Unfortunately, the score for Schmelzer’s first Italian serenata L’Urna della sorte is not preserved. However, its printed libretto represents an interesting source, which can be used as an important comparative material.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů