Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Composing and Editing : Selected Aspects of the Use of Computer Assisted Composition Tools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00099451" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00099451 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://sounds.irf-network.org/" target="_blank" >http://sounds.irf-network.org/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Composing and Editing : Selected Aspects of the Use of Computer Assisted Composition Tools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with the transformation of compositional methods and competences which took place at the beginning of the 1980s, concurrently with the boom in technological development. It focuses on the field of artificial music and the sonic arts, in which tools of “computer assisted composition” are used. It follows the use of “models” in the form of “exemplary structures” which the composer imitates and uses as a template for creating structural relations in their own composition. This imitation is then compared to the act of mimesis. The ending points to the fact that the compositional methods in question create a new paradigm, which no longer corresponds to the traditional meaning of the word “composition” and is based on principles of editing.

  • Název v anglickém jazyce

    Composing and Editing : Selected Aspects of the Use of Computer Assisted Composition Tools

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the transformation of compositional methods and competences which took place at the beginning of the 1980s, concurrently with the boom in technological development. It focuses on the field of artificial music and the sonic arts, in which tools of “computer assisted composition” are used. It follows the use of “models” in the form of “exemplary structures” which the composer imitates and uses as a template for creating structural relations in their own composition. This imitation is then compared to the act of mimesis. The ending points to the fact that the compositional methods in question create a new paradigm, which no longer corresponds to the traditional meaning of the word “composition” and is based on principles of editing.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů