Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fukačův příspěvek k helfertovskému konceptu intelektualizace hudební výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00099842" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00099842 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/137643" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/137643</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2017-2-1" target="_blank" >10.5817/MB2017-2-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fukačův příspěvek k helfertovskému konceptu intelektualizace hudební výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato práce se věnuje teoretickému odkazu a badatelskému příspěvku Jiřího Fukače k československé hudební pedagogice a jeho poválečnému úsilí o vytvoření nového modelu hudební výchovy pro nejmladší generace. Fukačův koncept intelektualizace hudební výchovy vychází z myšlenky Vladimíra Helferta (zakladatele hudební vědy na brněnské univerzitě), především jeho myšlenky, že hudební výchova na základních a středních školách by měla otevírat dveře hudbě racionálním a emocionálním porozuměním. K dosažení tohoto (zatím dosud nesplněného) cíle Jiří Fukač formuloval teorii hudební komunikace jako metodologický základ pro praktické uplatnění nového modelu hudební výchovy.

  • Název v anglickém jazyce

    Jiří Fukač and his contribution to Helfert's concept of the intellectualization of music education

  • Popis výsledku anglicky

    This essay addresses the theoretical legacy and research contributions of Jiří Fukač to Czechoslovak music pedagogy and its postwar efforts to design a new model of music education for the youngest generations. Fukač's concept of the intellectualization of music education draws upon the ideas of Vladimír Helfert (founder of musicology at Brno's university), chiefly his notion that music education at elementary and secondary schools should open doors to music by way of rational and emotional understanding. Toward achieving this (as yet still unfulfilled) goal, Jiří Fukač formulated a theory of musical communication as a methodological basis for the practical application of the new model of music education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Brunensia

  • ISSN

    1212-0391

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    52

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    5-9

  • Kód UT WoS článku

    000423872900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85041617339