Fukačův příspěvek k helfertovskému konceptu intelektualizace hudební výchovy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00099842" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00099842 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/137643" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/137643</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2017-2-1" target="_blank" >10.5817/MB2017-2-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Fukačův příspěvek k helfertovskému konceptu intelektualizace hudební výchovy
Popis výsledku v původním jazyce
Tato práce se věnuje teoretickému odkazu a badatelskému příspěvku Jiřího Fukače k československé hudební pedagogice a jeho poválečnému úsilí o vytvoření nového modelu hudební výchovy pro nejmladší generace. Fukačův koncept intelektualizace hudební výchovy vychází z myšlenky Vladimíra Helferta (zakladatele hudební vědy na brněnské univerzitě), především jeho myšlenky, že hudební výchova na základních a středních školách by měla otevírat dveře hudbě racionálním a emocionálním porozuměním. K dosažení tohoto (zatím dosud nesplněného) cíle Jiří Fukač formuloval teorii hudební komunikace jako metodologický základ pro praktické uplatnění nového modelu hudební výchovy.
Název v anglickém jazyce
Jiří Fukač and his contribution to Helfert's concept of the intellectualization of music education
Popis výsledku anglicky
This essay addresses the theoretical legacy and research contributions of Jiří Fukač to Czechoslovak music pedagogy and its postwar efforts to design a new model of music education for the youngest generations. Fukač's concept of the intellectualization of music education draws upon the ideas of Vladimír Helfert (founder of musicology at Brno's university), chiefly his notion that music education at elementary and secondary schools should open doors to music by way of rational and emotional understanding. Toward achieving this (as yet still unfulfilled) goal, Jiří Fukač formulated a theory of musical communication as a methodological basis for the practical application of the new model of music education.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Musicologica Brunensia
ISSN
1212-0391
e-ISSN
—
Svazek periodika
52
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
5-9
Kód UT WoS článku
000423872900001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85041617339