Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

History, Storytelling, and Narrative Construction of Reality in Graham Swift’s Waterland

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00100502" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00100502 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    History, Storytelling, and Narrative Construction of Reality in Graham Swift’s Waterland

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper discusses the ways in which Graham Swift's Waterland, like other works of historiographic metafiction, thematizes the problem of historiography as narrative construction of the past guided by certain rules and conventions. Waterland demonstrates how thin the boundary between history and stories can possibly become, while resisting the postmodern temptation of equating historiography with fiction. Comparisons to two other works of historiographic metafiction, Penelope Lively’s Moon Tiger and Julian Barnes’s Flaubert’s Parrot, are made where appropriate to illustrate how the level of present dominates over the actual story of the past in historiographic metafiction and to support the paper’s claim that by questioning the objectivity of history such novels do not aim to erase the boundary between factual and fictional narration.

  • Název v anglickém jazyce

    History, Storytelling, and Narrative Construction of Reality in Graham Swift’s Waterland

  • Popis výsledku anglicky

    This paper discusses the ways in which Graham Swift's Waterland, like other works of historiographic metafiction, thematizes the problem of historiography as narrative construction of the past guided by certain rules and conventions. Waterland demonstrates how thin the boundary between history and stories can possibly become, while resisting the postmodern temptation of equating historiography with fiction. Comparisons to two other works of historiographic metafiction, Penelope Lively’s Moon Tiger and Julian Barnes’s Flaubert’s Parrot, are made where appropriate to illustrate how the level of present dominates over the actual story of the past in historiographic metafiction and to support the paper’s claim that by questioning the objectivity of history such novels do not aim to erase the boundary between factual and fictional narration.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Revue Belge de Philologie et de Histoire / Belgisch Tijdschrift voor Filologie en Geschiedenis

  • ISSN

    0035-0818

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    95

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    BE - Belgické království

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    561-574

  • Kód UT WoS článku

    000468316300006

  • EID výsledku v databázi Scopus