Digitální technologie v životě žáků pohledem empirického výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00100722" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00100722 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Digitální technologie v životě žáků pohledem empirického výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
Hlavním cílem příspěvku je popsat, vysvětlit a interpretovat dosavadní výsledky empirického výzkumu, který se zaměřuje na role digitálních technologií v životě dnešních (patnáctiletých) žáků. Sekundárním cílem příspěvku je představení nového výzkumného projektu s názvem Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů (podporován GAČR, č. p. 17-06152S). Tento projekt se zaměřuje na digitální technologie a to jakými způsoby vstupují do každodenního života a učení žáků, v různých kontextech a v různých prostředích. Náš výzkum ukazuje, že škola sehrává důležitou úlohu v osvojování dovedností využívat ICT v různých životních situacích. Výsledky ale také naznačují význam mimoškolního prostředí, které hraje roli nejen při samotném osvojování, ale také v dalším rozvoji schopností a dovedností využívat ICT. Výsledky výzkumů rovněž upozorňují na nevyužitý potenciál ICT ve vzdělávání, ale i na potenciální hrozby, které přináší ICT do života žáků. Příliš ovšem nevíme o „životě“ a aktivitách žáků ve virtuálním prostředí.
Název v anglickém jazyce
Digital technologies in the lives of students from the perspective of empirical research
Popis výsledku anglicky
The main goal of the paper is to describe, explain and interpret the results of existing empirical research, which focuses on the roles of digital technologies in the lives of present-day (fifteen-year) students. The secondary goal of the paper is to present new research project called Digital technologies in everyday lives and learning of students (supported by GACR, project no. 17-06152S). The project focuses on digital technologies and the ways in which they are present in everyday lives and learning of students, across a variety of contexts and environments. Our research shows that school plays an important role in acquiring the skills to use ICT in different life situations. Also, the results suggest the importance of outside school environment, which plays a role not only in learning and acquiring skills and abilities to use ICT but also in their further development. The results of our research also emphasize the unused potential of ICT in education as well as the potential threats technologies are posing to students’ lives. However, we still do not know very much about "the life" and activities of students in a virtual environment.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-06152S" target="_blank" >GA17-06152S: Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů