Teorie jako platforma pro edukaci muzejních pracovníků : Osudy Střediska pro výuku muzeologie v letech 1967–1982
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00102627" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00102627 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/mmvp-2017-0041" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/mmvp-2017-0041</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/mmvp-2017-0041" target="_blank" >10.1515/mmvp-2017-0041</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teorie jako platforma pro edukaci muzejních pracovníků : Osudy Střediska pro výuku muzeologie v letech 1967–1982
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem předložené studie je uceleným způsobem přiblížit bezmála patnáctileté působení Střediska pro výuku muzeologie filozofické fakulty Univerzity Karlovy při Národním muzeu v Praze (dále jako Středisko), jednoho z nejvýznamnějších dobových metodicko-výukových center v oboru muzeologie. Předmětem zájmu se postupně stane analýza faktorů a jevů, na základě kterých došlo k jeho zřízení v roce 1967, a to včetně teoretické koncepce vedoucího Střediska Jiřího Neustupného, jež se stala východiskem pro výslednou podobu jeho kurikula. Kromě nastínění struktury výukového programu určeného pro posluchače denního studia Karlovy univerzity i muzejní pracovníky a představení osobností participujících na edukační činnosti, se text zabývá i jeho aktivitami nepedagogického charakteru (výzkumná a metodická činnost, spolupráce v rámci domácích a mezinárodních muzejních organizací, shromažďování a vydávání muzeologické literatury). Práce vznikla k 50. výročí vzniku mezinárodními kapacitami respektovaného muzeologického centra a jako vůbec první usiluje o zmapování jeho vývoje.
Název v anglickém jazyce
Theory as a Platform for the Education of Museum Staff : Development of the Centre for the Study of Museology in the Years 1967–1982
Popis výsledku anglicky
This study seeks to outline the fifteen years of activities of Centre for Education in Museology of the Faculty of Arts of the Charles University at the National Museum in Prague (henceforth the Centre), one of the most important current methodological and educational centres in the field of museology. The article analyses factors and phenomena that led to the establishment of the Centre in 1967, including the theoretical concept of Jiří Neustupný, Director of the Centre, that became a point of departure for the final form of the Centre’s curriculum. Apart from presenting the structure of the educational programme for regular students of Charles University and museum workers and the introduction of personalities participating in the educational activities, the study also examines the Centre’s non-teaching activities (research and methodology, collaboration with Czech and international museum organisations, collection and publishing of museology literature). The article came into existence on the occasion of the 50th anniversary of the establishment of the museology centre boasting wide international and professional recognition, and is the first to chart its development.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Muzeum: Muzejní a vlastivědná práce
ISSN
1803-0386
e-ISSN
—
Svazek periodika
55
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
3-15
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—