Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Půlstoletí muzejně-pedagogického vzdělávání na brněnské muzeologii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00103359" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00103359 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Půlstoletí muzejně-pedagogického vzdělávání na brněnské muzeologii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Důraz na edukační funkci muzeí se objevuje ve výuce oboru muzeologie na Masarykově univerzitě v Brně od jejích počátků. Dlouhodobá podpora muzejní pedagogiky ve vzdělávání frekventantů postgraduálního studia muzeologie a později studentů řádného studia v prezenční a dálkové formě souvisí především s působením klíčových osobností – lektorů Zbyňka Z. Stránského, Josefa Beneše a Vladimíra Jůvy staršího a mladšího. Kontinuálním působením krystalizovala podoba i rozsah zastoupení muzejní pedagogiky ve výuce muzeologů až do současné podoby – v roce 2012 akreditované profilace navazujícího magisterského oboru Muzeologie na dvě hlavní oblasti směřování, muzejní pedagogiku a muzejní výstavnictví. Na pozadí vývoje vzdělávání v muzejní pedagogice na brněnské muzeologii se příspěvek zamýšlí nad potenciálem dalšího rozvoje profesního vzdělávání v muzejní pedagogice.

  • Název v anglickém jazyce

    Fifty years of training in museum pedagogy at Brno museology

  • Popis výsledku anglicky

    Accent on the education base in museums we can find in museology training at Masaryk university in Brno since its beginnings. Continual support of museum pedagogy in study curriculum of postagradual museology studies and later in regular presence and distance form of studies is connected maily with key personalities – university teachers Zbyněk Z. Stránský, Josef Beneš and Vladimír Jůva sen. and jun. During their influence on museology discipline and its university teaching the museum pedagogy was formed and widening since present time – in 2012 Master degree of museology studies was accredited, with its specialization on two fields, museum pedagogy and museum exhibitioning. The study is dealing with the potencial of training in museum pedagogy towards the close future.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta musealia

  • ISSN

    0862-8548

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    156-161

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus