Půlstoletí muzejně-pedagogického vzdělávání na brněnské muzeologii
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00103359" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00103359 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Půlstoletí muzejně-pedagogického vzdělávání na brněnské muzeologii
Popis výsledku v původním jazyce
Důraz na edukační funkci muzeí se objevuje ve výuce oboru muzeologie na Masarykově univerzitě v Brně od jejích počátků. Dlouhodobá podpora muzejní pedagogiky ve vzdělávání frekventantů postgraduálního studia muzeologie a později studentů řádného studia v prezenční a dálkové formě souvisí především s působením klíčových osobností – lektorů Zbyňka Z. Stránského, Josefa Beneše a Vladimíra Jůvy staršího a mladšího. Kontinuálním působením krystalizovala podoba i rozsah zastoupení muzejní pedagogiky ve výuce muzeologů až do současné podoby – v roce 2012 akreditované profilace navazujícího magisterského oboru Muzeologie na dvě hlavní oblasti směřování, muzejní pedagogiku a muzejní výstavnictví. Na pozadí vývoje vzdělávání v muzejní pedagogice na brněnské muzeologii se příspěvek zamýšlí nad potenciálem dalšího rozvoje profesního vzdělávání v muzejní pedagogice.
Název v anglickém jazyce
Fifty years of training in museum pedagogy at Brno museology
Popis výsledku anglicky
Accent on the education base in museums we can find in museology training at Masaryk university in Brno since its beginnings. Continual support of museum pedagogy in study curriculum of postagradual museology studies and later in regular presence and distance form of studies is connected maily with key personalities – university teachers Zbyněk Z. Stránský, Josef Beneš and Vladimír Jůva sen. and jun. During their influence on museology discipline and its university teaching the museum pedagogy was formed and widening since present time – in 2012 Master degree of museology studies was accredited, with its specialization on two fields, museum pedagogy and museum exhibitioning. The study is dealing with the potencial of training in museum pedagogy towards the close future.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta musealia
ISSN
0862-8548
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1-2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
156-161
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—