Who is vegan, buys vegan? Who speaks vegan, sells vegan? Thematization of veganism in advertising from a linguistic point of view
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F17%3A00105336" target="_blank" >RIV/00216224:14210/17:00105336 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://epub.uni-regensburg.de/36763/1/Mitteilungen_RVW_5-2017.pdf" target="_blank" >https://epub.uni-regensburg.de/36763/1/Mitteilungen_RVW_5-2017.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Wer is(s)t vegan, kauft vegan? Wer spricht vegan, verkauft vegan? Thematisierung des Veganismus in der Werbung aus sprachwissenschaftlicher Sicht
Popis výsledku v původním jazyce
Der Beitrag widmet sich der linguistischen Betrachtung einer aktuellen gesellschaftlichen Entwicklung und präsentiert das Ergebnis der bereits durchgeführten Analyse, die sich mit diskurstypischen Sprachveränderungen und mit der Rolle und Macht des vielfach konnotierten Labels „vegan“ in der Welt der Werbung beschäftigt. Im Mittelpunkt steht nicht nur die diskurslinguistische Perspektive, sondern auch die Einstellung, dass diskursbildende Sprachmittel und Konnotationsänderungen einen Einfluss auf Bedeutungsstrukturen im (Sprach)Denken der Sprachgemeinschaft ausüben.
Název v anglickém jazyce
Who is vegan, buys vegan? Who speaks vegan, sells vegan? Thematization of veganism in advertising from a linguistic point of view
Popis výsledku anglicky
The article is devoted to the linguistic analysis of a current social development and presents the result of the analysis already carried out, which deals with discourse-typical language changes and with the role and power of the often connoted label "vegan" in the world of advertising. The focus is not only on the discursive linguistic perspective, but also on the attitude that discourse-forming language means and connotation changes exert an influence on structures of meaning in the (language) thinking of the language community.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Mitteilungen des Regensburger Verbunds für Werbeforschung - RVW
ISSN
2198-0500
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
2017
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
34-47
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—