Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Působení Miloše Wasserbauera ve Slovenském národním divadle v Bratislavě v padesátých letech a na začátku šedesátých let 20. století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00101428" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00101428 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/sd-2018-0022" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/sd-2018-0022</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/sd-2018-0022" target="_blank" >10.2478/sd-2018-0022</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Působení Miloše Wasserbauera ve Slovenském národním divadle v Bratislavě v padesátých letech a na začátku šedesátých let 20. století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie je založena na výzkumu tvorby operního režiséra Miloše Wasserbauera v 50. letech a na začátku 60. let 20. století v Slovenském národném divadle v Bratislavě. Sledujeme jednu dramaturgickou linii Wasserbauerovy umělecké činnosti v Bratislavě – inscenování tehdejších slovenských operních novinek: Cikkerova Jura Jánošíka, Bega Bajazida a Suchoňova Svätopluka. Klademe si otázky, jak režisér k jevištní interpretaci těchto titulů přistupoval, jaká očekávání vzbuzoval a jak jeho počiny vnímala kritika. V korpusu materiálů k inscenacím zvláště sledujeme konceptualizaci těchto tří divadelních událostí jako posilování národního cítění Slováků.

  • Název v anglickém jazyce

    Miloš Wasserbauer’s Work at the Slovak National Theatre in the 50s and Early 60s of the 20th Century

  • Popis výsledku anglicky

    The article examines the work of opera director Miloš Wasserbauer in the 50s and at the beginning of the 60s of the 20th century in the Slovak National Theatre. The staging new Slovak operas Ján Cikker’s Juro Jánošík and Beg Bajazid, and Eugen Suchoň’s Svätopluk are in focus. The author analyses Wasserbauer’s approach to the productions and Slovak staging tradition from the perspective of the Czech director and the critical reflection of the performances. Special attention is paid to the conceptualisation of Slovak national feeling in the corpus of archive materials.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-06548S" target="_blank" >GA15-06548S: Generace režiséra Miloše Wasserbauera a progresivní dramaturgie v opeře Státního divadla v Brně</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slovenské divadlo : revue dramatických umení

  • ISSN

    0037-699X

  • e-ISSN

    1336-8605

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    362-379

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus