Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Relationship between Students’ ICT Use and Their School Performance: Evidence from PISA 2015 in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00101654" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00101654 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cupress.cuni.cz/ink2_stat/dload.jsp?prezMat=121908" target="_blank" >http://www.cupress.cuni.cz/ink2_stat/dload.jsp?prezMat=121908</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2018.292" target="_blank" >10.14712/23363177.2018.292</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Relationship between Students’ ICT Use and Their School Performance: Evidence from PISA 2015 in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the last decades, Information and Communication Technologies (ICT) have become recognized as an important and integral part of life as well as education. At the same time, the implementation and use of ICT in schools is one of the longstanding strategic objectives and priorities in education policy in the Czech Republic. However, up to now, rather little attention has been paid to the research in the use of digital technologies in Czech schools with regard to students’ performance. The purpose of the present study is therefore to investigate various ICT-related factors associated with school performance of students in the Czech Republic. Specifically, this study takes data from the latest Programme for International Student Assessment (PISA 2015) to determine the extent to which availability and use of ICT in school and at home is related to students’ educational achievements. Results of this study can provide substantial implications and suggestions for national ICT policies (especially the Strategy for Digital Education until 2020).

  • Název v anglickém jazyce

    The Relationship between Students’ ICT Use and Their School Performance: Evidence from PISA 2015 in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In the last decades, Information and Communication Technologies (ICT) have become recognized as an important and integral part of life as well as education. At the same time, the implementation and use of ICT in schools is one of the longstanding strategic objectives and priorities in education policy in the Czech Republic. However, up to now, rather little attention has been paid to the research in the use of digital technologies in Czech schools with regard to students’ performance. The purpose of the present study is therefore to investigate various ICT-related factors associated with school performance of students in the Czech Republic. Specifically, this study takes data from the latest Programme for International Student Assessment (PISA 2015) to determine the extent to which availability and use of ICT in school and at home is related to students’ educational achievements. Results of this study can provide substantial implications and suggestions for national ICT policies (especially the Strategy for Digital Education until 2020).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-06152S" target="_blank" >GA17-06152S: Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis Scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    37-64

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85072104916