Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teatralita politických kulturních performancí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00103607" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00103607 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teatralita politických kulturních performancí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je představit jeden z možných metodologických přístupů ke studiu politických kulturních performancí, vycházející z širokého sociologického a antropologického pojetí teatrality veřejných událostí. Toto metodologické východisko, navazující na tradici filozofie pragmatismu a symbolického interakcionismu, bude demonstrováno na příkladu masových slavností a politických demonstrací z 50. a 60. let 20. století v Československu (zvláště pak na majálesových průvodech). Záměrem příspěvku je ukázat, jakým způsobem aktéři kulturních performancí v interakci manipulují se symbolickými významy, a jak funguje proces, v rámci něhož aktéři zobrazují smysl své sociální situace.

  • Název v anglickém jazyce

    Theatrical aspects of cultural performances

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to introduce one of the possible methodological approaches to the study of political cultural performances. The chosen approach is based on the broad sociological and anthropological conception of theatricality / performativity of public events and derives from the tradition of philosophy of pragmatism and symbolic interactionism. If we consider the cultural performances (such as the majestic parades) as a production of its kind, this theory can help us in analysing them. Therefore, the mass festivals and political demonstrations of 1950s and 1960s from Czechoslovakia are chosen as a key example in this paper to demonstrate how this approach works. Thus, the purpose of this paper is either to show how actors of those cultural performances – who are in interaction - manipulate with symbolic meanings. As well as to show how this process - in which the actors show the meaning of their social situation – actually works.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů