Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Life Values and Subjective Well-being among Indian University Students : Scrutinizing the Omnipresent North-South Divide

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00103624" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00103624 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Life Values and Subjective Well-being among Indian University Students : Scrutinizing the Omnipresent North-South Divide

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this study is to assess the level of subjective well-being among Indian students from North and South and explore the links between their life values and subjective well-being. The current attempt investigated the contrasting effects in a student sample of 168 North-Indian and 187 South-Indian university students. Standardized assessment tools namely, the Satisfaction with Life Scale (Diener et al., 1985); The Happiness Measure (Fordyce, 1988); and Valued Living Questionnaire (Wilson et al., 2010) were used for data collection in the present context. The results suggest that levels of life satisfaction differ across the samples and, peculiarly, North Indian students experience happiness more intensively as compared to their Southern counterparts. The correlations between life values and well-being point out the North-South divide in the manifestation of life values and well-being. In the end, the probable reasoning behind this stark contrast was provided to justify the omnipresent differences.

  • Název v anglickém jazyce

    Life Values and Subjective Well-being among Indian University Students : Scrutinizing the Omnipresent North-South Divide

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this study is to assess the level of subjective well-being among Indian students from North and South and explore the links between their life values and subjective well-being. The current attempt investigated the contrasting effects in a student sample of 168 North-Indian and 187 South-Indian university students. Standardized assessment tools namely, the Satisfaction with Life Scale (Diener et al., 1985); The Happiness Measure (Fordyce, 1988); and Valued Living Questionnaire (Wilson et al., 2010) were used for data collection in the present context. The results suggest that levels of life satisfaction differ across the samples and, peculiarly, North Indian students experience happiness more intensively as compared to their Southern counterparts. The correlations between life values and well-being point out the North-South divide in the manifestation of life values and well-being. In the end, the probable reasoning behind this stark contrast was provided to justify the omnipresent differences.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of the Indian Academy of Applied Psychology

  • ISSN

    0019-4247

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    238-248

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus