Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzdělávání dětí cizinců perspektivou rovných vzdělávacích příležitostí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00104559" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00104559 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/138463" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/138463</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/SP2018-3-7" target="_blank" >10.5817/SP2018-3-7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vzdělávání dětí cizinců perspektivou rovných vzdělávacích příležitostí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaný text je průběžným výsledkem širšího výzkumu realizovaného pro účely disertační práce, který se zabývá tématem podpory adaptace dětí cizinců v základních školách v českém a norském kontextu. Poskytování rovných vzdělávacích příležitostí dětem cizincům se vynořilo jako jedno z klíčových témat prvotních analýz. Cílem kvalitativně orientované studie je proto porozumět současnému stavu vzdělávání dětí cizinců v základních školách, a to perspektivou rovných vzdělávacích příležitostí. Studie si klade následující výzkumné otázky: Jak učitelé vnímají rovné příležitosti pro děti cizince a jakým z působem se pro ně snaží ve školách vytvářet rovné podmínky? Jako hlavní z jištění se ukázalo, že učitelé považují koncept rovných vzdělávacích příležitostí pro děti cizince za utopii kvůli nedostatečné podpoře škol ze strany ministerstva. Tu učitelé považují za důvod, proč jsou do značné míry omezeni ve vytváření specifických podmínek pro děti cizince. S málem, které mají k dispozici, se snaží spíše zmírnit nerovnosti dětí cizinců, než docílit jejich rovnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Education of immigrant children from the perspective of equal educational opportunities

  • Popis výsledku anglicky

    This study uses partial results from broader research done for the aim of a dissertation which examined the topic of adaptation support for immigrant children in elementary schools in the Czech and Norwegian contexts. The importance of providing equal educational opportunities to immigrant children has emerged as one of the key topics of the initial analyses. The aim of this qualitatively oriented study is therefore to understand the current state of the education of immigrant children in elementary schools from the perspective of equal educational opportunities in the Czech context. The study concentrates on the following research questions: How do Czech teachers perceive equal opportunities for immigrant children and how do they try to provide them in the context of their schools? The main finding of the study is that teachers have found the concept of equal educational opportunities for immigrant children to be utopian due to insufficient school support offered by the ministry. The teachers consider this as the reason they are largely restricted in creating specific conditions for immigrant children. Due to the ministry’s low support for schools, teachers tend to mitigate the inequalities for immigrant children rather than strive for their equality in the educational process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    139-164

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85057168633