Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Estetika každodennosti : Postoj, distance a mediální gramotnost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00104872" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00104872 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Estetika každodennosti : Postoj, distance a mediální gramotnost

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Koncept estetiky každodennosti předpokládá, že estetická zkušenost může provázet jakýkoliv okamžik lidského života. Součástí této každodennosti je tedy nevyhnutelně kulturní a sociální prostředí, které člověka obklopuje. Estetická zkušenost tak vzniká i při konzumaci světa médií. Právě média dnes hrají v euroamerickém kulturním prostoru klíčovou roli v utváření estetických norem a hodnot, stejně jako v estetické zkušenosti. Kolem médií se však v současnosti odehrává intenzívní diskuse, nakolik vůbec rozumíme jejich obsahům i tomu, jak jsou utvářena. Tento text se snaží představit oblast mimouměleckého estetična jako součást konceptu estetiky každodennosti a mediální gramotnosti. Poukazuje také na jistou nestálost, nejednoznačnost a vlastně i nadbytečnost vytyčování hranic mezi světem umění a světem médií a zároveň upozorňuje na roli estetiky v kritické reflexi každodenní mediální praxe.

  • Název v anglickém jazyce

    Everyday aesthetics : aesthetic attitude, distance and media literacy

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of everyday aesthetics presupposes that aesthetic experience can be associated with any moment of human life. Hence this everydayness inevitably comprises also the cultural and social environment in which people live. Therefore, aesthetic experience occurs also when consuming the world of the media. It is the media that plays in the Euro-American cultural space both a crucial role in the establishment of aesthetic norms and values and aesthetic experience. However, at present, there is an intensive debate surrounding the media about to what extent we actually understand its contents and how it is formed. This text aims to present the field of extra-artistic aesthetics as a part of the concept of everyday aesthetics and media literacy. Moreover, it also points out to certain instability, ambiguity and in fact also uselessness of delimiting boundaries between the world of arts and the world of the media and simultaneously highlights the role of aesthetics in the critical reflection of everyday practice in the media.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pragmatické dimenzie umenia a estetiky

  • ISBN

    9788097262419

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    244-252

  • Název nakladatele

    Slovenská asociácia pre estetiku

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku