Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Beckett's 'Mongrel Mime' : Politics and Poetics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00105001" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00105001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Beckett's 'Mongrel Mime' : Politics and Poetics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article analyses Beckett's unpublished and unperformed prison play ‘Mongrel Mime’, written for ex-San Quentin inmate Rick Cluchey in 1982–83. Drawing on Shane Weller's concept of Beckett's ‘anethics’, Dirk Van Hulle's model of authorial pentimenti and Anne Ubersfeld's semiotics of theatre space, it argues that close analyses of Beckett's manuscripts can give us a clearer picture of the politics of his work. While dominant models of Beckett's poetics focus on his ‘vaguening’ and ‘undoing’ of spatial detail, this article contends that Beckett's creative engagement with spaces of coercive confinement demonstrates a variety of working methods. The key role of carceral space in ‘Mongrel Mime’, an important though underexamined example of Beckett's use of confinement, presents a politics which is far from vague.

  • Název v anglickém jazyce

    Beckett's 'Mongrel Mime' : Politics and Poetics

  • Popis výsledku anglicky

    This article analyses Beckett's unpublished and unperformed prison play ‘Mongrel Mime’, written for ex-San Quentin inmate Rick Cluchey in 1982–83. Drawing on Shane Weller's concept of Beckett's ‘anethics’, Dirk Van Hulle's model of authorial pentimenti and Anne Ubersfeld's semiotics of theatre space, it argues that close analyses of Beckett's manuscripts can give us a clearer picture of the politics of his work. While dominant models of Beckett's poetics focus on his ‘vaguening’ and ‘undoing’ of spatial detail, this article contends that Beckett's creative engagement with spaces of coercive confinement demonstrates a variety of working methods. The key role of carceral space in ‘Mongrel Mime’, an important though underexamined example of Beckett's use of confinement, presents a politics which is far from vague.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Beckett Studies

  • ISSN

    0309-5207

  • e-ISSN

    1759-7811

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    193-210

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus