Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Spectacle of Language : The Poetics of Football, Language and the Media (parallel plenary lecture)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00105265" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00105265 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Spectacle of Language : The Poetics of Football, Language and the Media (parallel plenary lecture)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The talk deals with selected playful aspects of linguistic and multimodal representation of football and football-related issues in the British press. It pays attention to cases where the formalaspects of the news report are highlighted, resulting in a distinct poetic effect of therepresented content. It is argued that creative representations –even where they concern negative issues (for instance, scandals surrounding celebrity football players) –are linked to the media’s attempt at boosting the sensationalism of their coverage through the constant poeticforegrounding of various verbal and visual forms. In this way, the media ultimately make a spectacle of the language that is used to reporton such issues.

  • Název v anglickém jazyce

    A Spectacle of Language : The Poetics of Football, Language and the Media (parallel plenary lecture)

  • Popis výsledku anglicky

    The talk deals with selected playful aspects of linguistic and multimodal representation of football and football-related issues in the British press. It pays attention to cases where the formalaspects of the news report are highlighted, resulting in a distinct poetic effect of therepresented content. It is argued that creative representations –even where they concern negative issues (for instance, scandals surrounding celebrity football players) –are linked to the media’s attempt at boosting the sensationalism of their coverage through the constant poeticforegrounding of various verbal and visual forms. In this way, the media ultimately make a spectacle of the language that is used to reporton such issues.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů