Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On (Film) Bodies and their Senses : Rereading Two African-American Independent Classics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00105934" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00105934 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://blogs.kcl.ac.uk/ebaas2018/programme/" target="_blank" >https://blogs.kcl.ac.uk/ebaas2018/programme/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On (Film) Bodies and their Senses : Rereading Two African-American Independent Classics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on two African American landmark films, Melvin Van Peebles’ radical feature Sweet Sweetback’s Baadasss Song (1971) and Julie Dash’s independent classic Daugther of the Dust (1991). Both films not only represent milestones in articulating the African American experience, but also invite a reading along the proposed panel lines: the former for its radical employent of the human body as an instrument of violent resistance, and, at the same time, a site of suffering (with considerable affective potential for the audience); the latter for it meticulous attention to the cinematic construction of the (female) body, its sensual experience (and its conscious subversion of the traditional iconography of slavery, white male dominance, and exploitation).

  • Název v anglickém jazyce

    On (Film) Bodies and their Senses : Rereading Two African-American Independent Classics

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on two African American landmark films, Melvin Van Peebles’ radical feature Sweet Sweetback’s Baadasss Song (1971) and Julie Dash’s independent classic Daugther of the Dust (1991). Both films not only represent milestones in articulating the African American experience, but also invite a reading along the proposed panel lines: the former for its radical employent of the human body as an instrument of violent resistance, and, at the same time, a site of suffering (with considerable affective potential for the audience); the latter for it meticulous attention to the cinematic construction of the (female) body, its sensual experience (and its conscious subversion of the traditional iconography of slavery, white male dominance, and exploitation).

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů