Na návštěvě - zprostředkování komunikace v prostoru a čase
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00131623" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00131623 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.kuv.upol.cz/" target="_blank" >https://www.kuv.upol.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Na návštěvě - zprostředkování komunikace v prostoru a čase
Popis výsledku v původním jazyce
Muzejní edukace má kulturní obsah. V odborné literatuře bývá definována jako výchova "k muzeu, muzeem a z muzea vycházející" a tím se odlišuje od školního vzdělávání. Muzeum je místem poznávání a porozumění, muzejní sbírka je zprostředkovatelem skutečnosti.Muzejní fenomén vzniká z potřeby navázání úzkého vztahu mezi učením a kulturou, který zosobňuje muzejní edukace. Muzejní edukace založená na interpretaci muzejní sbírky a její prezentaci nám umožňuje prostřednictvím kognitivní činnosti orientaci v kulturním kontextu, a tím i v prostoru a čase. Metodické centrum muzejní pedagogiky realizovalo edukační projekt "Vila Tugendhat, jeden dům, jedna rodina, jedno století, který umožnil poznat nedávnou minulost a porozumět historickým událostem, které se odehrály v tomto domě, a osudům rodiny, která jej zbudovala a vlastnila.
Název v anglickém jazyce
On a visit (to the Villa Tugendhat), mediation comunications in space and time
Popis výsledku anglicky
The museum education has a cultural content. In professional literature it is defined as education "to museum, trought museum and based on museum". This way the museum education differs from school curricula. The museum is a place of discovery ad understanding, museum collections are mediators of reality. The museum phenomenon comes into being due to the need of tne creation of a close relation between learning and culture embodied in the museum education. Museum education based on the interpretation of museum collections and their interpretation allows, through cognitive activity, the orientation in the cultural context and thus in space and time. The Methodic Centre for Museum Education has implemented the project "Villa Tugendhat, one house, one family, one century" that allowed to learn about and to understand historic events that had taken place in this house and tha fate of the family that had it built and posessed it.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kultura, umění a výchova. Výběr z textů 2013-2016. Muzejní a galerijní pedagogika. Edukace v kultuře
ISBN
9788090426832
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
209-220
Název nakladatele
Česká sekce INSEA
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—