Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Na návštěvě - zprostředkování komunikace v prostoru a čase

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F18%3A00131623" target="_blank" >RIV/00216224:14210/18:00131623 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.kuv.upol.cz/" target="_blank" >https://www.kuv.upol.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Na návštěvě - zprostředkování komunikace v prostoru a čase

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Muzejní edukace má kulturní obsah. V odborné literatuře bývá definována jako výchova "k muzeu, muzeem a z muzea vycházející" a tím se odlišuje od školního vzdělávání. Muzeum je místem poznávání a porozumění, muzejní sbírka je zprostředkovatelem skutečnosti.Muzejní fenomén vzniká z potřeby navázání úzkého vztahu mezi učením a kulturou, který zosobňuje muzejní edukace. Muzejní edukace založená na interpretaci muzejní sbírky a její prezentaci nám umožňuje prostřednictvím kognitivní činnosti orientaci v kulturním kontextu, a tím i v prostoru a čase. Metodické centrum muzejní pedagogiky realizovalo edukační projekt "Vila Tugendhat, jeden dům, jedna rodina, jedno století, který umožnil poznat nedávnou minulost a porozumět historickým událostem, které se odehrály v tomto domě, a osudům rodiny, která jej zbudovala a vlastnila.

  • Název v anglickém jazyce

    On a visit (to the Villa Tugendhat), mediation comunications in space and time

  • Popis výsledku anglicky

    The museum education has a cultural content. In professional literature it is defined as education "to museum, trought museum and based on museum". This way the museum education differs from school curricula. The museum is a place of discovery ad understanding, museum collections are mediators of reality. The museum phenomenon comes into being due to the need of tne creation of a close relation between learning and culture embodied in the museum education. Museum education based on the interpretation of museum collections and their interpretation allows, through cognitive activity, the orientation in the cultural context and thus in space and time. The Methodic Centre for Museum Education has implemented the project "Villa Tugendhat, one house, one family, one century" that allowed to learn about and to understand historic events that had taken place in this house and tha fate of the family that had it built and posessed it.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kultura, umění a výchova. Výběr z textů 2013-2016. Muzejní a galerijní pedagogika. Edukace v kultuře

  • ISBN

    9788090426832

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    209-220

  • Název nakladatele

    Česká sekce INSEA

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku