Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psaním k porozumění literatuře

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00109800" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00109800 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/141144" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/141144</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/BL2019-1-6" target="_blank" >10.5817/BL2019-1-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Psaním k porozumění literatuře

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá metodami tvůrčího psaní v kontextu literárních studií jak v českém, tak zahraničním (anglosaském) akademickém prostředí. Prostřednictvím srovnávací analýzy různých historicky ukotvených přístupů ukazuje možnosti využití těchto metod ve vzdělávacím procesu. Samotný termín „tvůrčí psaní“ se ukazuje v tomto kontextu jako nepřesný a někteří autoři jej nahrazují termíny vlastními („textová intervence“, „transformativní psaní“, „literární experiment“). Cílem těchto metod je porozumění literatuře. Psaní se stává součástí interpretačního dialogu.

  • Název v anglickém jazyce

    Understanding Literature through Writing

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with methods of creative writing in context of literary studies both in Czech and foreign (Anglo-Saxon) academic environment. Through a comparative analysis of various historically anchored approaches, it shows the possibilities of using these methods in the educational process. The very term „creative writing“ appears to be inaccurate in this context, and some authors replace it with their own terms („textual intervention“, „transformative writing“, „literary experiment“). The aim of these methods is to understand the literature. Writing becomes part of the interpretative dialogue.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bohemica litteraria

  • ISSN

    1213-2144

  • e-ISSN

    2336-4394

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    100-118

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus