Psaním k porozumění literatuře
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00109800" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00109800 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/11222.digilib/141144" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11222.digilib/141144</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/BL2019-1-6" target="_blank" >10.5817/BL2019-1-6</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Psaním k porozumění literatuře
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá metodami tvůrčího psaní v kontextu literárních studií jak v českém, tak zahraničním (anglosaském) akademickém prostředí. Prostřednictvím srovnávací analýzy různých historicky ukotvených přístupů ukazuje možnosti využití těchto metod ve vzdělávacím procesu. Samotný termín „tvůrčí psaní“ se ukazuje v tomto kontextu jako nepřesný a někteří autoři jej nahrazují termíny vlastními („textová intervence“, „transformativní psaní“, „literární experiment“). Cílem těchto metod je porozumění literatuře. Psaní se stává součástí interpretačního dialogu.
Název v anglickém jazyce
Understanding Literature through Writing
Popis výsledku anglicky
The paper deals with methods of creative writing in context of literary studies both in Czech and foreign (Anglo-Saxon) academic environment. Through a comparative analysis of various historically anchored approaches, it shows the possibilities of using these methods in the educational process. The very term „creative writing“ appears to be inaccurate in this context, and some authors replace it with their own terms („textual intervention“, „transformative writing“, „literary experiment“). The aim of these methods is to understand the literature. Writing becomes part of the interpretative dialogue.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60206 - Specific literatures
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Bohemica litteraria
ISSN
1213-2144
e-ISSN
2336-4394
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
100-118
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—