Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digitální kompetence optikou dvou kurzů na filozofické fakultě : empirická studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00110511" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00110511 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201901-0002_digitalni_kompetence_optikou_dvou_kurzu_na_filosoficke_fakulte_empiricka_studie.php" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201901-0002_digitalni_kompetence_optikou_dvou_kurzu_na_filosoficke_fakulte_empiricka_studie.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2019.005" target="_blank" >10.5507/jtie.2019.005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Digitální kompetence optikou dvou kurzů na filozofické fakultě : empirická studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Empirická studie je založena na datech ze dvou kurzů věnujících se digitálním kompetencím na Filosofické fakultě Masarykovy univerzity. Vychází z dat, která byla získaná prostřednictvím více výzkumných nástrojů – testy v informační systému university, autoevaluační dotazník, data z Google Analytics a Smartlook. Věnuje se tématu digitálních kompetencí, které teoreticky rámuje DigComp 2.1. Jde o kvantitativní případovou studii na vzorku 144 osob. V rámci naší případové studie jsme stanovili následující výzkumné otázky: 1) Jak sami sebe studenti v rámci digitálních kompetencí hodnotí? 2) Souvisí toto hodnocení s výsledky v testu? 3) Lze identifikovat domény kompetencí, nebo jednotlivé kompetence, ve kterých jsou studenti významně slabší či silnější než v jiných? 4) Lze identifikovat vztah mezi uživatelskou interakcí se stránkou a výsledky testů či autoevaluace? Výsledky našeho výzkumu ukazují značnou nevyrovnanost v tom, jak se studenti v oblasti digitálních kompetencí hodnotí: od 2,5 bodu z 8 v programování až po spolupráci skrze digitální technologie s 4,7 body. Současně naznačují, že studenti mají velké problémy se sebehodnocením jako takovým. Z hlediska celých kompetenčních domén se studenti vnímají jako nejsilnější v informační a datové gramotnosti (4,5) a nejslabší v řešení problémů (3,4).

  • Název v anglickém jazyce

    Digital competence through two courses at the Faculty of Arts : The Empirical Study

  • Popis výsledku anglicky

    The empirical study analysed data from two courses on digital competence at the Faculty of Arts, Masaryk University. Data was obtained through multiple research tools - tests in the MU information system, self-evaluation questionnaire, Google Analytics and Smartlook. It deals with the topic of digital competences, which theoretically frames DigComp 2.1. It is a quantitative case study on a sample of 144 people. In our case study, we have identified the following research questions: 1) How do students evaluate themselves as part of their digital competencies? 2) Is there a relationship between self-assessment and test results? 3) Can competence domains or individual competencies be identified in which students are significantly better or worse? 4) Can identify the relationship between user interactions with a website and test results and self-evaluation? The results of our research show a significant imbalance in how the students in digital competencies assessed: from 2.5 points out of 8 in programming to digital technology through cooperation with 4.7 points. At the same time, they suggest that students have significant problems with self-assessment as such. In terms of whole competence domains, students perceive themselves as the strongest in information and data literacy (4.5) and the weakest in problem-solving (3.4).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    12-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus