Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measurement of selected aspects of student behavior in online courses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00110605" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00110605 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201902-0005_mereni-vybranych-aspektu-chovani-studentu-v-online-kurzech.php" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201902-0005_mereni-vybranych-aspektu-chovani-studentu-v-online-kurzech.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2019.015" target="_blank" >10.5507/epd.2019.015</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measurement of selected aspects of student behavior in online courses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper analyzes the possibilities of using learning analytics outside of LSM, for example in educational environments that are not associated with common large systems such as Moodle or Blackboard, but which can only be analyzed through web analytics tools. This topic has been marginalized in the discourse by the educational public for a long time. My research and methodological attention show that the data that can be obtained from these environments about the learning and information behaviour of students can be of interest to the design of the whole educational environment and can help with significant changes in the design of courses, measuring the attractiveness or clarity of individual pages etc. In this paper, we focus primarily on the combination of Google Analytics and Smartlook or Hotjar - tools for creating heatmaps.

  • Název v anglickém jazyce

    Measurement of selected aspects of student behavior in online courses

  • Popis výsledku anglicky

    The paper analyzes the possibilities of using learning analytics outside of LSM, for example in educational environments that are not associated with common large systems such as Moodle or Blackboard, but which can only be analyzed through web analytics tools. This topic has been marginalized in the discourse by the educational public for a long time. My research and methodological attention show that the data that can be obtained from these environments about the learning and information behaviour of students can be of interest to the design of the whole educational environment and can help with significant changes in the design of courses, measuring the attractiveness or clarity of individual pages etc. In this paper, we focus primarily on the combination of Google Analytics and Smartlook or Hotjar - tools for creating heatmaps.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    59-67

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus