Vliv nových médií na mezikulturní přejímání obyčejových tradic
Popis výsledku
V současné době jsme svědky překotného vývoje na poli přejímání obyčejových tradic napříč kulturami. Tento jev je ještě více akcelerován globalizačními tendencemi, působením marketingu a prostřednictvím nových médií. Předkládaný příspěvek se v obecné rovině věnuje analýze společných znaků, které jsou shodné pro všechny přejímané obyčejové tradice, také však názorně představuje ukázky festivit importovaných v posledních 30 letech do českého kulturního prostředí.
Klíčová slova
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
https://uniza.sk/images/pdf/OZNAMY/2019/15102019_pozvanka-Kulturne-dedictvo-v-21-storoci.pdf
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv nových médií na mezikulturní přejímání obyčejových tradic
Popis výsledku v původním jazyce
V současné době jsme svědky překotného vývoje na poli přejímání obyčejových tradic napříč kulturami. Tento jev je ještě více akcelerován globalizačními tendencemi, působením marketingu a prostřednictvím nových médií. Předkládaný příspěvek se v obecné rovině věnuje analýze společných znaků, které jsou shodné pro všechny přejímané obyčejové tradice, také však názorně představuje ukázky festivit importovaných v posledních 30 letech do českého kulturního prostředí.
Název v anglickém jazyce
Influence of New media on intercultural exchange of folk customs
Popis výsledku anglicky
We are currently experiencing a rapid development concerning adaptation of customary traditions across different cultures. This phenomenon is further accelerated by globalization, marketing and influence of the New Media. Presented contribution analyses the common features of different adopted traditions and illustrates examples of festivities imported into the Czech cultural space in the past 30 years.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50404 - Anthropology, ethnology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Druh výsledku
O - Ostatní výsledky
OECD FORD
Anthropology, ethnology
Rok uplatnění
2019