Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv nových médií na mezikulturní přejímání obyčejových tradic

Popis výsledku

V současné době jsme svědky překotného vývoje na poli přejímání obyčejových tradic napříč kulturami. Tento jev je ještě více akcelerován globalizačními tendencemi, působením marketingu a prostřednictvím nových médií. Předkládaný příspěvek se v obecné rovině věnuje analýze společných znaků, které jsou shodné pro všechny přejímané obyčejové tradice, také však názorně představuje ukázky festivit importovaných v posledních 30 letech do českého kulturního prostředí.

Klíčová slova

folk customsfestivitiesglobalisationsyncretism

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv nových médií na mezikulturní přejímání obyčejových tradic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době jsme svědky překotného vývoje na poli přejímání obyčejových tradic napříč kulturami. Tento jev je ještě více akcelerován globalizačními tendencemi, působením marketingu a prostřednictvím nových médií. Předkládaný příspěvek se v obecné rovině věnuje analýze společných znaků, které jsou shodné pro všechny přejímané obyčejové tradice, také však názorně představuje ukázky festivit importovaných v posledních 30 letech do českého kulturního prostředí.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of New media on intercultural exchange of folk customs

  • Popis výsledku anglicky

    We are currently experiencing a rapid development concerning adaptation of customary traditions across different cultures. This phenomenon is further accelerated by globalization, marketing and influence of the New Media. Presented contribution analyses the common features of different adopted traditions and illustrates examples of festivities imported into the Czech cultural space in the past 30 years.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50404 - Anthropology, ethnology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Druh výsledku

O - Ostatní výsledky

O

OECD FORD

Anthropology, ethnology

Rok uplatnění

2019