Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Child and childhood in the narrative of Roman historiographical literature

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00111215" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00111215 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://urls.ff.cuni.cz/cs/varia/serie-konferenci-roma/roma-avrea-mmxix/" target="_blank" >https://urls.ff.cuni.cz/cs/varia/serie-konferenci-roma/roma-avrea-mmxix/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Child and childhood in the narrative of Roman historiographical literature

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Classical historiographical literature represents a fundamental source of evidence for reconstruction of ancient Roman political or military history, as well as for reconstruction of Roman society, etc. How does a little child fit into the narratives of grand history and the stories of famous men’s lives? In this paper, I propose to examine the depiction and reflection of children’s life and childhood in Roman historiographical literature. What part does a child play in the historical narrative? How do the writers use the motive of a child? What can we learn about the reality of childhood in ancient Rome from the works they have written?

  • Název v anglickém jazyce

    Child and childhood in the narrative of Roman historiographical literature

  • Popis výsledku anglicky

    Classical historiographical literature represents a fundamental source of evidence for reconstruction of ancient Roman political or military history, as well as for reconstruction of Roman society, etc. How does a little child fit into the narratives of grand history and the stories of famous men’s lives? In this paper, I propose to examine the depiction and reflection of children’s life and childhood in Roman historiographical literature. What part does a child play in the historical narrative? How do the writers use the motive of a child? What can we learn about the reality of childhood in ancient Rome from the works they have written?

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů