Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Divadelní grafický design – vizuální komunikace divadel jako součást divadelní komunikace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00111402" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00111402 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Divadelní grafický design – vizuální komunikace divadel jako součást divadelní komunikace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek nastíní možnosti výzkumu divadelního grafického designu (zejm. plakátů a programů) s důrazem na propagační grafiku studiových divadel 70. a 80. let. Divadelní reklama může usilovat o modulaci významových představ prostoru (O. Zich); může rozšiřovat prostor jeviště (P. Oslzlý). Je-li úkolem scénografie znázorňování významových představ prostoru, pak může být stejný úkol uložen rovněž grafickému designu; stává se tak vlastně součástí scénografie – případně scénografie součástí teatrografie jakožto celkové vizuality divadla (J. Dvořák). Vizuální komunikace divadel může být nahlížena jako speciální složka hierarchické divadelní komunikace (I. Osolsobě). Divadelní reklama se vztahuje k různým aspektům reality tak, jak se odráží ve třech úrovních divadelní komunikace podle I. Osolsobě. Estetickou spřízněnost obou uměleckých forem dále zakládá to, že jsou obě manifestací všeobecně scénovacích tendencí ve smyslu scénologie J. Vostrého.

  • Název v anglickém jazyce

    Theatrical Graphic Design – Visual Communication of Theatres as a Part of Theatrical Communication

  • Popis výsledku anglicky

    The paper outlines possibilities of research of theatrical graphic design (especially posters and programs) with emphasis on promotional graphics of studio theatres of the 1970s and 1980s. Theatrical advertising may seek to modulate images of space (O. Zich); can expand the stage space (P. Oslzlý). If the task of scenography is to represent the images of space, then the same task can also be assigned to graphic design; in fact, it becomes part of the stage design. Theatrical advertising relates to various aspects of reality as reflected in the three levels of theatrical communication according to I. Osolsobě. Furthermore, the aesthetic affinity of the two art forms is based on the fact that they are both manifestations of generally staging tendencies in the sense of J. Vostrý's scenology.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů