Divadelní grafický design – vizuální komunikace divadel jako součást divadelní komunikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00111402" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00111402 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Divadelní grafický design – vizuální komunikace divadel jako součást divadelní komunikace
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek nastíní možnosti výzkumu divadelního grafického designu (zejm. plakátů a programů) s důrazem na propagační grafiku studiových divadel 70. a 80. let. Divadelní reklama může usilovat o modulaci významových představ prostoru (O. Zich); může rozšiřovat prostor jeviště (P. Oslzlý). Je-li úkolem scénografie znázorňování významových představ prostoru, pak může být stejný úkol uložen rovněž grafickému designu; stává se tak vlastně součástí scénografie – případně scénografie součástí teatrografie jakožto celkové vizuality divadla (J. Dvořák). Vizuální komunikace divadel může být nahlížena jako speciální složka hierarchické divadelní komunikace (I. Osolsobě). Divadelní reklama se vztahuje k různým aspektům reality tak, jak se odráží ve třech úrovních divadelní komunikace podle I. Osolsobě. Estetickou spřízněnost obou uměleckých forem dále zakládá to, že jsou obě manifestací všeobecně scénovacích tendencí ve smyslu scénologie J. Vostrého.
Název v anglickém jazyce
Theatrical Graphic Design – Visual Communication of Theatres as a Part of Theatrical Communication
Popis výsledku anglicky
The paper outlines possibilities of research of theatrical graphic design (especially posters and programs) with emphasis on promotional graphics of studio theatres of the 1970s and 1980s. Theatrical advertising may seek to modulate images of space (O. Zich); can expand the stage space (P. Oslzlý). If the task of scenography is to represent the images of space, then the same task can also be assigned to graphic design; in fact, it becomes part of the stage design. Theatrical advertising relates to various aspects of reality as reflected in the three levels of theatrical communication according to I. Osolsobě. Furthermore, the aesthetic affinity of the two art forms is based on the fact that they are both manifestations of generally staging tendencies in the sense of J. Vostrý's scenology.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů