Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Good use of dystopian spaces : Catherine Mavrikakis, Christian Guay-Poliquin and David Calvo

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00111524" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00111524 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.hfiloloskod.hr/images/HFD/Casopisi/Knjizevna_smotra/ks192zaweb_novo.pdf" target="_blank" >http://www.hfiloloskod.hr/images/HFD/Casopisi/Knjizevna_smotra/ks192zaweb_novo.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    chorvatština

  • Název v původním jazyce

    O pravilnoj upotrebi distopijskih prostora : Catherine Mavrikakis, Christian Guay- Poliquin i David Calvo

  • Popis výsledku v původním jazyce

    U Quebecovoj literaturi distopije izgledaju kao produžetak apokaliptičnih narativa. Primjećuje se nekoliko uobičajenih točaka: vizija kraja vremena; aksiologija koja oscilira između zla, iskupljenja i spasenja; istraga o odnosu pojedinca i društvenog. Međutim, funkcija kulturnog pamćenja i uloga "stvarnog svijeta" razlikuju se od apokaliptičnih narativa. O tome govori nekoliko nedavnih distopijskih romana: Oscar de Profundis (2016) Catherine Mavrikakis, svojevrsno prepisivanje odbrojavanja Joris-Karla Huysmansa A; Kilometri (2013.) i Težina snijega (Christian Guay-Poliquin), diptih koji je kontrastirao cestovni roman lokalnom romanu; Toxoplazma (2017) David Calvo, cyberpunk distopija, nadahnuta drugima iz filmova Davida Cronenberga. Usporedba će se usredotočiti na prostornost, koja iskorištava Quebecoisove i Kanadske kontinentalne dijelove, a čini se da organizacija i značenje nadmašuju temporalnost. Mavrikakijeva estetizacija prostora Montreala, Calvova mitologizacija grada Montreala i Guay-Poliquinova teologizacija transcendencije krajolika i prirode u Quebecovim distopijama.

  • Název v anglickém jazyce

    Good use of dystopian spaces : Catherine Mavrikakis, Christian Guay-Poliquin and David Calvo

  • Popis výsledku anglicky

    In Quebec literature, dystopias seem to be an extension of apocalyptic narratives. Several common points are noticeable: a vision of the end of time; an axiology that oscillates between evil, redemption and salvation; an inquiry about the relationship between the individual and the social. However, the function- ing of cultural memory and the role of the “actual world” are different from apocalyptic narratives. The fact is indicated by several recent dystopian novels: Oscar de Profundis (2016) by Catherine Mavrikakis, a kind of rewrite of Joris-Karl Huysmans' A rebours;, a cyberpunk dysto- pia, inspired among others by David Cronenberg's Le Fil des kilometres (2013) and Le Poids de la neige (2017) by Christian Guay-Poliquin, a diptych opposing the road novel to the roman du terroir; Toxoplasma (2017) by David Calvo films. The comparison will focus on spatiality, which exploits the specifically Québécois and Canadian con- notations and whose organization and meaning seem to outweigh temporality. Mavrikakis's aestheticization of Montréal space, Calvo's mythologization of the city of Montréal and Guay-Poliquin's theologiz- ing transcendence of landscape and nature seem to offer three distinct aspects of the specificity of Québec dystopias.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Književna smotra

  • ISSN

    0455-0463

  • e-ISSN

    2459-6329

  • Svazek periodika

    51

  • Číslo periodika v rámci svazku

    192

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    79-86

  • Kód UT WoS článku

    000500266400009

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85077734802