Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simple entertainment? Antisemitism in Humorous Magazines, 1918-1938

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00112178" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00112178 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.udu.cas.cz/en/archive/visual-antisemitism-in-central-europe/" target="_blank" >https://www.udu.cas.cz/en/archive/visual-antisemitism-in-central-europe/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simple entertainment? Antisemitism in Humorous Magazines, 1918-1938

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Antisemitic caricatures in satirical magazines like Der Kikeriki (1861-1933) not only reached a wide audience, but also represented a growing acceptance of antisemitism in interwar Central Europe. Yet, in addition to this dominant ‘loud’ antisemitism in popular visual culture, there was also a ‘softer’ version that permeated the pages of more moderate magazines like Die Muskete (1905-1941) in Vienna and Humoristické listy (1858-1941) in Prague. By considering visual examples from these magazines, my paper assesses how ‘soft’ antisemitism helped to legitimise its aggressive counterpart. Staged in magazines where readers expected light entertainment rather than hard-hitting satire, it permeated Central European visual culture to the core and added to the desensitising of the population through mass culture.

  • Název v anglickém jazyce

    Simple entertainment? Antisemitism in Humorous Magazines, 1918-1938

  • Popis výsledku anglicky

    Antisemitic caricatures in satirical magazines like Der Kikeriki (1861-1933) not only reached a wide audience, but also represented a growing acceptance of antisemitism in interwar Central Europe. Yet, in addition to this dominant ‘loud’ antisemitism in popular visual culture, there was also a ‘softer’ version that permeated the pages of more moderate magazines like Die Muskete (1905-1941) in Vienna and Humoristické listy (1858-1941) in Prague. By considering visual examples from these magazines, my paper assesses how ‘soft’ antisemitism helped to legitimise its aggressive counterpart. Staged in magazines where readers expected light entertainment rather than hard-hitting satire, it permeated Central European visual culture to the core and added to the desensitising of the population through mass culture.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů