Výchova příkladem : Smysl prezentace významných dnů ve výchově na národních školách v Brně v počátečních letech komunismu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00112260" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00112260 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.historiaeuropeana.eu/soubor/program-konference-he-2019/" target="_blank" >https://www.historiaeuropeana.eu/soubor/program-konference-he-2019/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výchova příkladem : Smysl prezentace významných dnů ve výchově na národních školách v Brně v počátečních letech komunismu
Popis výsledku v původním jazyce
Připomínání si různých výročí bylo nedílnou součástí komunistické propagandy. Přitom se nejednalo jen o výročí „velká“ (osvobození Brna Rudou Armádou), ale významné postavení dosáhla i výročí komornější jako byla narození či úmrtí významných sovětských osobností. Připomínání si obdobných významných dnů mělo velký význam ve výchově nového socialistického člověka, ostatně jeho ideální obraz byl složen z vlastností výjimečných lidí. Co znamená v komunistické výchově výchova příkladem a jaký význam zaujala v komunistické pedagogice? Jaké osobnosti byly na školách připomínány? Jaký ideologický význam oslavy přinášely a jak probíhaly?
Název v anglickém jazyce
Education by example : The meaning of presenting important days in education at national schools in Brno in the early years of communism
Popis výsledku anglicky
Commemorating various anniversaries was an integral part of communist propaganda. At the same time, it was not only the “big” anniversaries (the liberation of Brno by the Red Army), but the anniversary of a more intimate one, such as the birth or death of important Soviet figures, also achieved a significant position. Remembering similar significant days was of great importance in the education of a new socialist man, moreover, his ideal image was composed of the characteristics of exceptional people. What does education as an example mean in communist education and what importance has it captured in communist pedagogy? What figures were reminded in schools? What was the ideological significance of the celebration and how did it take place?
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů