Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Copyright Literacy of LIS Students in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00112672" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00112672 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-13472-3_55" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-13472-3_55</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-13472-3_55" target="_blank" >10.1007/978-3-030-13472-3_55</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Copyright Literacy of LIS Students in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Librarians help university students and staff work with information on different tasks. Copyright is strongly connected with information processing. Therefore, university education in librarianship should include this topic to prepare future librarians for their work. This paper presents research results of copyright literacy of Czech students of library and information studies and their attitudes toward this topic. This national part of international research identified a number of problems in students’ knowledge (e.g. copyright and databases or unpublished works) but also their strong belief in the importance of the topic for librarians (89.9%) and its inclusion in the LIS curriculum (61.3%). Students also welcomed the extension of their education about copyright mostly in the international context and practical examples.

  • Název v anglickém jazyce

    Copyright Literacy of LIS Students in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Librarians help university students and staff work with information on different tasks. Copyright is strongly connected with information processing. Therefore, university education in librarianship should include this topic to prepare future librarians for their work. This paper presents research results of copyright literacy of Czech students of library and information studies and their attitudes toward this topic. This national part of international research identified a number of problems in students’ knowledge (e.g. copyright and databases or unpublished works) but also their strong belief in the importance of the topic for librarians (89.9%) and its inclusion in the LIS curriculum (61.3%). Students also welcomed the extension of their education about copyright mostly in the international context and practical examples.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information Literacy in Everyday Life

  • ISBN

    9783030134716

  • ISSN

    1865-0929

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    585-593

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Oulu

  • Datum konání akce

    24. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000617912500055