Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Spiral Narrative and the Sequel : How to Innovate an Innovative Schema?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F19%3A00112728" target="_blank" >RIV/00216224:14210/19:00112728 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://necs.org/conference/archive/2019/gdansk/" target="_blank" >https://necs.org/conference/archive/2019/gdansk/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Spiral Narrative and the Sequel : How to Innovate an Innovative Schema?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, I am going to discuss several questions. First, what is the production dynamics of innovation through a spiral narrative schema? After all, the applications of a spiral narrative are a highly repetitive phenomenon. They are repetitive internally, whey they handle with rather complex storytellings about repetition and variation. However, they are repetitive externally as well, yet those sets of devices and tactics on how to keep the viewer‘s attention are relatively limited. Furthermore, with the help of the case of films HAPPY DEATH DAY and HAPPY DEATH DAY 2U, I will ask: How could the creators proceed if they decided to make a sequel? If the spiral scheme is an innovative tool, how is conceivable to innovate innovation?

  • Název v anglickém jazyce

    The Spiral Narrative and the Sequel : How to Innovate an Innovative Schema?

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, I am going to discuss several questions. First, what is the production dynamics of innovation through a spiral narrative schema? After all, the applications of a spiral narrative are a highly repetitive phenomenon. They are repetitive internally, whey they handle with rather complex storytellings about repetition and variation. However, they are repetitive externally as well, yet those sets of devices and tactics on how to keep the viewer‘s attention are relatively limited. Furthermore, with the help of the case of films HAPPY DEATH DAY and HAPPY DEATH DAY 2U, I will ask: How could the creators proceed if they decided to make a sequel? If the spiral scheme is an innovative tool, how is conceivable to innovate innovation?

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů